۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۶۵۳

خستگی ناپذیری بانوی طلبه خمینی شهری در کمک به نیازمندان

خستگی ناپذیری بانوی طلبه خمینی شهری در کمک به نیازمندان
بانوی طلبه جهادی خمینی شهری با خستگی ناپذیری تمام به خط مقدم مبارزه با کرونا آمده و کمک هایی را با همراهی بانوان شهرستان خمینی شهر به بیماران کرونایی انجام داده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم طیبه کاملی اظهار داشت: بنده سال ۶۹ وارد دانشگاه شدم و سال ۷۰ نیز دروس حوزه علمیه را آغاز کردم و همزمان هم در حوزه و هم در دانشگاه تحصیل داشتم و تلاشم این بود که بتوانم وحدتی بین حوزه و دانشگاه ایجاد کنم.

وی با بیان این که کار خطیر تبلیغ را از سال 74 شروع کردم، افزود: از سال ۷۵ نیز به تدریس در دبیرستان و حوزه مشغول شدم و در مدرسه مجتهده امین و جامعه النور و همین طور دارالقرآن و... تدریس می کردم.

بانوی طلبه مبلغ و کارآفرین خمینی شهری گفت: از سال ۹۲ هم با کمک برادرم، منزل پدری را در خمینی شهر اصفهان بازسازی و کارآفرینی را شروع کردیم و ابتدا 2 عدد دار قالی 9 متری زمینه ابریشم زدیم که 9 نفر از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست مشغول به کار شدند و بعد از 3 سال قالی ها آماده شدند.

ایجاد کارآفرینی برای بانوان بدسرپرست و بی سرپرست

وی ادامه داد: بعد از ۶ ماه که دار قالی را زدیم برخی از همسایگان مراجعه داشتند که برای آنها نیز کاری راه اندازی کنیم؛ لذا استارت کار زده شد و مقداری گوجه فرنگی خریداری کردیم برای تهیه رب و این کار نیز رونق گرفت و بعد مقدار بیشتر شد و ۱۵ نفر از خانم های بی سرپرست و بدسرپرست نیز در این بخش مشغول به کار شدند که الحمدلله این کار نیز رونق گرفت و محصولات دیگری همچون تهیه سبزی خشک و بسته بندی مواد غذایی نیز انجام شد.

خانم کاملی با تشریح فعالیت های تبلیغی و جهادی خود در اصفهان و خمینی شهر، بیان داشت: از سال 74 در ارگان های مختلفی همچون هلال احمر، صدا و سیما، مدارس و دانشگاه ها، مساجد، پایگاه های بسیج، دارالقرآن ها، فرهنگسراها، محافل عمومی و زیارتگاه ها و همچنین شهرهای اطراف اصفهان و خمینی شهر فعالیت تبلیغی داشتم و اردوهای تبلیغی هم برگزار کردم.

وی با بیان این که از ماه رجب سال گذشته نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تبلیغ در فضای مجازی را فعال و گسترده کردم و گروه و کانالی را در پیام رسان ایتا و واتس اپ دارم که تفسیر ساختاری قرآن کریم، تفسیر ادعیه و احکام و... را به صورت فایل صوتی یا کلیپ را به مخاطبان عرضه می کنم و در گروه نیز مرتب ضیافت های معنوی متفاوت، نماز شب دسته جمعی هر شب به یاد یکی از شهداء، روضه، تقدیر از مادران شهداء و... دارم.

توزیع ماهانه 100 تا 150 بسته معیشتی بین نیازمندان

این استاد و مبلغ حوزه خواهران به بخش دیگری از فعالیت ها اشاره و تصریح کرد: از تاریخی که رهبر معظم انقلاب فرمان مواسات و همدلی مؤمنانه را صادر فرمودند با کمک اهالی محل و خیرین به صورت ماهانه بین 100 تا 150 بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان خمینی شهری و همچنین تعدادی از طلاب نیازمند توزیع می شود.

وی با بیان این که این بسته ها معیشتی شامل اقلامی همچون روغن، گوشت، برنج، ماکارونی و حبوبات است، افزود: در برخی مناسبت های خاص نیز مثل محرم، فاطمیه و ... نبات، خرما و پرچم عزاداری نیز به این بسته ها اضافه می شود تا اگر کسی توان برگزاری مجلس دعا یا روضه ای داشت، کمک حال باشد.

راه اندازی پویش «همراه با بیماران کرونایی، همگام با زائران اربعین»

خانم کاملی با اشاره به راه اندازی پویش «همراه با بیماران کرونایی، همگام با زائران اربعین» و جمع آوری کمک برای بیماران کرونایی، ادامه داد: با راه اندازی این پویش تصمیم گرفتیم امسال زیارتی متفاوت را تجربه کنیم و با پایِ دل به زیارتِ اربعین برویم، به این صورت که هر فردی در حد توان و به نیت هر عمود 20 هزار تومان، مبلغی کمک کند تا برای بیماران تجهیزات پزشکی خریداری و اهداء شود.

وی بیان داشت: در این پویش به تعداد۱۴۵۲ عمود از نجف تا کربلا کمک هایی از سوی عاشقان سیدالشهدا(ع) ارسال شد و برخی بیشتر نیز کمک کردند که جمعا مبلغ 31 میلیون تومان جمع آوری شد که با این مبلغ تعداد 8 کپسول تنفس و همین طور یک دستگاه تنفسی خریداری و به خیریه حضرت بقیه الله(عج) در خمینی شهر اهدا شد.

اجرای پویش در ایام فاطمیه و خرید داروی بیماران خاص و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان

بانوی مبلغ و جهادی فعال با بیان این که در ایام فاطمیه اول نیز پویشی برای خرید دارو و درمان بیماران خاص برگزار کردیم، گفت: در این پویش نیز مبلغ 7 میلیون تومان جمع آوری شد که با این مبلغ یک عدد ویلچر با قیمت 1 میلیون تومان و همین طور مقداری داروی بیماران خاص به مبلغ 6 میلیون تومان خریداری و به خیریه حضرت بقیه الله(عج) در خمینی شهر اهدا شد.

وی همچنین از اجرای پویشی در دهه دوم فاطمیه خبر داد و افزود: در این پویش نیز مبلغ 10 میلیون تومان جمع آوری شد که اقدام به خرید و تهیه 100 تا 150 بسته معیشتی کردیم که بین نیازمندان توزیع شد.

گفتنی است، این بانوی طلبه فعال، برنامه های دیگری نیز با کمک خواهران جهادی انجام می دهد که تولید ماسک و مواد شوینده برخی از این فعالیت ها است./1350/د101/ف

ارسال نظرات