۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۷۵۱
رضایی:

فاصله گرفتن از روحیه تواضع دهه اول انقلاب خطرآفرین است

فاصله گرفتن از روحیه تواضع دهه اول انقلاب خطرآفرین است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از ارزش های متعالی انقلاب اسلامی، گفت: اینکه ما از روحیه تواضع، ایثار و از خودگذشتگی دهه اول انقلاب فاصله بگیریم، خطرآفرین است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه ۱۳ بهمن در گلزار شهدای شهرستان امیدیه در اجتماع مردم شهیدپرور این شهر که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پاسداشت دهه فجر حضور پیدا کرده بودند، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، دهه نور و انفجار نور و دهه سرآغاز حیات جدید سیاسی و فرهنگی و تمدنی ملت ایران را به همه شما برادران و خواهران عزیز تبریک عرض می کنم.

وی افزود: شما مردم منطقه امیدیه و شهرستان های آغاجاری و میانکوه با مرکزیت شهرستان امیدیه، یک منطقه انقلابی تشکیل داده بودید. مردم امیدیه در تحصن بسیار حساس کارکنان شرکت نفت، نقش مهمی را ایفا کردند. همچنین در فعالیت های مبارزاتی گروه منصورون، برادر عزیزم، شهید دقایقی و دوستانش نقش تعیین کننده ای در پیروزی انقلاب داشتند. در دفاع مقدس هم بیش از ۶۰۰ شهید، ۱۱۰۰ جانباز، ۷ شهید مدافع حرم و ۵۰۰۰ رزمنده از جمله فرماندهان شایسته ای مانند شهید علیدادی، الماسی، دستیاری و نساج را پرورش داده است. تا امروز مردم این منطقه در تمام حوادث سرنوشت ساز انقلاب حاضر هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشحالم که شهر دوم خودم را امیدیه می دانم. در سال ۱۳۴۹ از مسجدسلیمان در آزمون هنرستان شرکت نفت قبول شدم. شهید اسماعیل دقایقی هم از امیدیه در آن هنرستان قبول شد و با یکدیگر هم دوره و دوست شدیم و تا سال ۵۲ برخی پنجشنبه جمعه ها را به امیدیه می آمدم. پدر ایشان حاج قنبر و مادر عزیزشان با من با عطوفت برخورد می کرد و ما با هم عقد اخوت بسته بودیم و تا لحظه شهادتش با هم بودیم. اسماعیل، فرزند برومند امام بود. مجاهد، انقلابی و باسواد بود. تقوا از چهره اسماعیل دقایقی می بارید و به مسائل اخلاقی توجه بسیاری داشت.

رضایی افزود: زمانی که می خواستیم تیپ بدر را از نیروهای عراقی تشکیل بدهیم، به اسماعیل رسیدم و او بهترین فرد برای تشکیل تیپ مجاهدین عراقی بود. با اخلاق او و فرهنگ انقلاب بود که توانستیم پنج هزار داوطلب عراقی از میان اسرا انتخاب کنیم که با ارتش عراق مقابله کنند. برخی از آنها را گردان بندی کرد و بعضا از میان آنها در این جنگ، شهید شدند. حشدالشعبی که شهید سلیمانی تشکیل داد، از دل همین سپاه بدر برخاسته است. آقای ابومهدی المهندس از دوستان صمیمی اسماعیل دقایقی بود.

وی با تجلیل از مردم وفادار امیدیه گفت: کمتر شهری هست که هم در انقلاب، هم در دفاع و هم در آزادسازی عراق از دست صدامیان، نقشی مانند امیدیه را ایفا کرده باشد.

رضایی افزود: امسال چهل و دومین سالگرد دهه فجر را جشن می گیریم. از یک طرف پیروزی های بزرگی را جشن می گیریم از جمله اینکه ایران قدرت بزرگ منطقه است و امروز همه دنیا سپاه و رهبری ملت ایران را می شناسند و هم با موشک هایش، هم با حضورش در خلیج فارس و هم با سیلی زدن به آمریکا و هم با قهرمانان ملی اش مثل قاسم سلیمانی و مردمان شجاعش، عزیز و بزرگ شده ایم اما در کنار این عزت، یک تحقیرهایی در زندگی مردمش می بینیم. چرا باید این طور باشد؟ من اعلام خطر می کنم و این یک ضرورت ملی است که جلوی ادامه این وضعیت را بگیریم. کارهای زیادی انجام شده اما درست نیست که مردم ایران نان قرضی بگیرند و در صف روغن و تخم مرغ بمانند یا در مشکلات و بیکاری دست و پا بزنند و پدران خانواده روی ِ بازگشت به خانه را نداشته باشند.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: انقلاب ما نه از سقوط شاه، بلکه از یک تحول در درون خودمان شروع شد. ما از اخلاق شاهنشاهی فاصله گرفتیم که توانستیم شاه را سرنگون کنیم. ما از خودخواهی ها و تکبرها عبور کردیم و رسیدیم به جایی که این کار بزرگ را انجام دهیم. شاه در کاخ، کوخ نشین ها را فراموش کرده بود. ما از کوخ نشینان شروع کردیم و کاخ نشین ها را با دست آنها سرنگون کردیم. ما با مردم یکی شدیم چون جزئی از مردم بودیم. کارگر و کشاورز بودیم و با مردم علیه کسانی که با مردم نبودند، قیام کردیم.

رضایی افزود: دومین تحول در ما، کنار گذاشتن ترس از آمریکا و شاه و جایگزین کردن ترس از خدا بود. این تحول بزرگی بود. ما زمانی که از صدام نترسیدیم، توانستیم ارتش او را از ایران بیرون کنیم. ما تحول را از مبارزه با نفس شروع کردیم و نشان دادیم که مردم ولی نعمت ما هستند. لذا قدرت پیدا کردیم و در مقابل آمریکا هم ایستادیم. متاسفانه شاهد هستیم که این اخلاق استکباری دارد به ایران برمی گردد و برخی دولتمردان ما از مردم فاصله می گیرند. سفره های مردم و دولت در حال جدا شدن از همدیگر است. اخلاقی استکباری مانند خودبینی و خودبزرگ بینی در اداره کشور زیاد شده است. این ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی، ما را به فساد و تبعیض می کشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از ارزش های متعالی انقلاب اسلامی گفت: اینکه ما از روحیه تواضع، ایثار و از خودگذشتگی دهه اول انقلاب فاصله بگیریم، خطرآفرین است. اگر منافع شخصی، حزبی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح دهیم، حتما دچار انحراف و فساد می شویم. بنابراین باید به اخلاق و ارزش های اول انقلاب برگردیم و رابطه خود را با ولی فقیه و نیز رابطه برادری بین خودمان را اصلاح کنیم، رابطه خود را با شهدا و مدافعان ایران عزیز قدرت ببخشیم تا قوی شویم. آنوقت از همه توانایی ها استفاده خواهیم کرد. میدان که باز شود، قهرمان های گمنام، استعداد خود را نمایان خواهند کرد.

رضایی به مفهوم بیکاری اشاره کرد و گفت: الان تا آمار بیکاری را اعلام می کنند، همه ذهنها به طرف بیکاری انسانها می رود. نبودن شغل یکی از مشکلات جوانان کشور است اما بیکاری در ایران، تنها بیکاری انسان ها نیست. بسیاری از امکانات، کارخانجات و معادن، بیکار هستند. حتی در معادنی که فعالیت در جریان است، مواد را به صورت خام می فروشیم و محصولات فراوری شده را دوباره با میلیاردها دلار می خریم. چرا نباید در امیدیه، پالایشگاه نباشد؟ طرح پالایشگاه آن آماده است. چرا این کارها سالها درگیر مجوز می ماند؟ تولید، اساس کار اقتصاد است. بیکاری فراگیر باعث استفاده نشدن از ظرفیت ها شده و رفع این مشکل، نیازمند تحول درونی است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در اقتصاد، فرهنگ و مبارزه با فساد افزود: این تحول خوشبختانه در ایران شروع شده و بیش از دو سال است که ملت ما آرام آرام وارد یک تحول شده است. مبارزه با فساد در ایران شروع شده اما کافی نیست. باید فساد را ریشه کن کنیم و تا آخرین ریال هایی که از بیت المال بیرون رفته را برگردانیم. مصلحت نیست که هر چند سال یک سری دزد و فاسد در این کشور پیدا شوند. ملت به ما می گوید که باید فساد را ریشه کن کنیم. ملت به ما می گوید که باید بیکاری و گرانی را ریشه کن کنیم.

رضایی گفت: جهتگیری دولت آینده بسیار اهمیت دارد. اگر دولت آینده بخواهد تکرار دولت های گذشته باشد، معنایش این است که در کشور ما تحول صورت نمی گیرد. در همه دولت های گذشته، شاهد بودیم که قیمت ارز در چهارسال دوم، دوبرابر شده است. از دولت آقای هاشمی تا دولت آقای احمدی نژاد قیمت ارز دوبرابر می شد. در دولت فعلی هم قیمت ارز هفت هشت برابر شده است. باید یک فکر اساسی برای اداره کشور کرد. یک دولت جدید و تحول خواه نیاز داریم تا به بیکاری و تورم بعد از پنجاه سال پایان ببخشد.

وی افزود: مردم به ما می گویند تا کی باید تحمل کنیم؟ پاسخ این سوال این نیست که باید کسی یا چیزی از خارج از مرزهای ما بیاید و اوضاع را سامان دهد. برای بهبود وضع کشورمان، دولتی می خواهیم که جوانان را به صحنه بیاورد و طرح داشته باشد. آن موقع، در کنار ایران سیاسی- دفاعی بزرگ، ایران بزرگ اقتصادی هم خواهیم داشت. آن زمان یک تمدن بزرگ به دست فرزندان ایران ایجاد خواهد کرد. ولی اگر کشور ما در کنار موشک های نقطه زن، پهپادها و ماهواره هایی که تولید و به کارگیری کرده ایم، بخواهد شاهد نان ِ قرضی و صف های روغن و گرسنگی باشد، حتماً دچار مخاطره می شویم.

رضایی تصریح کردک خطر نزدیک گوش ماست و باید این را درک کنیم. هم ملت خوبی داریم و هم منابع خوبی داریم و مهمتر از همه اینها یک رهبر فرزانه داریم که همچون پدری دلسوز و دانا، راهنمای ملت ایران و جوانان است. امیدوارم که یکبار دیگر با اتحاد و انسجام و پرهیز از تفرقه بتوانیم راه پیشرفت کشور را هموار کنیم و در تحول سوم انقلاب، ایران بزرگ اقتصادی را به وجود بیاوریم./998/د102/ب1

ارسال نظرات