۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۳۸۳۴

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
بیانیه توخالی نه؛ باید تحریم ها را بردارند، ماهواره‌بر ربع الپهلوی، فرق زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی، آزادی ۲۱ زن زندانی در آستانه روز مادر بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ بیانیه توخالی نه؛ باید تحریم ها را بردارند، ماهواره‌بر ربع الپهلوی، فرق زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی، آزادی ۲۱ زن زندانی در آستانه روز مادر بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

بیانیه توخالی نه؛ باید تحریم ها را بردارند

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای ظریف در مصاحبه با سی ان ان گفت: "دولت آقای بایدن می‌ تواند همین امروز بیانیه بدهد که می‌ خواهند به برجام برگردند. ما هم در سطح رئیس‌ جمهور اعلام خواهیم کرد به‌ محض این که آنها برگردند، تعهدات را در دستور کار قرار می‌ دهیم. می‌ توان مکانیسمی برای همزمان‌ کردن یا هماهنگ‌ کردن این موضوع داشت".

این سخنان، با بی دقتی، و خلاف عقلانیت و موضع رسمی نظام است. آمریکا خدعه و نقض عهد کرده و بنابراین، اوست که ابتدا باید اعتماد ایران را جلب کند. جبران ماجرا هم به این نیست که بایدن بیانیه بدهد. بیانیه و امضای بایدن، تضمین نیست.

آمریکا با خروج از برجام، حقوق ایران را زیر پا گذاشت و حالا آنچه مهم است، برداشتن تحریم هاست و نه صرف اعلام بازگشت به توافق، که آمریکا را از حق استفاده از مکانیسم ماشه (بازگرداندن خودکار تحریم ها بدون نظر شورای امنیت) برخوردار می کند!

تیم مذاکره کنندمتاسفانه در نگارش توافق، خطوط قرمز را رعایت نکرده و پذیرفت که ایران ظرف دو ماه تمام تعهدات را انجام دهد و پس از آن، تازه "روز اجرای توافق" فرا برسد و بنابراین طرف مقابل تعهداتش را با خدعه و ناقص اجرا کرد.

با این تجربه، اکنون باید در عمل معلوم شود تحریم ها برداشته شده و ایران بتواند بدون مانع، صادرات نفتی و غیر نفتی داشته باشد، و پول آن را در اختیار بگیرد و در شبکه های مالی و بانکی جهانی بدون مانع، تجارت کند. ایران تنها در این صورت است به اجرای کامل تعهدات برمی گردد..

رهبر انقلاب 19 دی امسال در تبیین سیاست نظام درباره برجام فرمودند:

بحث می کنند که آمریکا برگردد به برجام یا برنگردد. ما هیچ اصراری نداریم، هیچ عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛ اصلاً مسئله‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد.

آنچه مطالبه‌ منطقی و مطالبه‌ عقلانی ماست، رفع تحریمهاست؛ تحریمها باید برداشته بشود. این حقّ غصب‌شده‌ ملّت ایران است؛ چه آمریکا، چه اروپا که آویزان به آمریکا و دنباله‌روِ آمریکا است وظیفه دارند این حقّ ملّت ایران را اداء کنند.

اگر تحریمها برداشته شد، خب برگشت آمریکا به برجام معنایی خواهد داشت -البتّه مسئله‌ خسارتها هست که جزو مطالبات ماست و در مراحل بعدی دنبال خواهد شد- امّا اگر چنانچه تحریمها برداشته نشد، برگشت آمریکا، به نفع ما که نیست، به ضرر ما هم ممکن است باشد.

... تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهّدات برجامی،کاملاً تصمیم منطقی و عُقلایی است. وقتی طرفِ مقابل، تقریباً به هیچ کدام از تعهّدات خودش عمل نمی کند، معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه‌ تعهّدات خودش در برجام عمل کند؛

لذا از مدّتی پیش تدریجاً بعضی از تعهّدات را لغو کردند، اخیراً هم تعهّدات دیگری را کنار گذاشتند. و البتّه اگر چنانچه آنها به تعهداتشان برگردند، ما هم به تعهّداتمان برمی گردیم؛ بنده از اوّل هم همین را گفتم.

از اوّلی که برجام مطرح شد، بنده گفتم که تعهّد در مقابل تعهّد؛ متناظر، کار آنها در مقابل کار ما؛ هر کاری که ما بنا است بکنیم، باید طرف مقابل هم متناظر با آن کار را بکند؛ خب این اول کار انجام نگرفت حالا بایستی انجام بگیرد".

 

ماهواره‌بر ربع الپهلوی

کاربرفضای مجازی درباره دستاوردهای بدست آمده در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی در توییتی نوشت:

تصویر اول) ماهواره‌بر ذوالجناح، جدیدترین دستاورد جمهوری اسلامی

 تصویر دوم) ماهواره‌بر ربع الپهلوی، تنها دستاورد رژیم پهلوی!!!

ماهواره‌بر ربع الپهلوی +عکس

 

ماهواره‌بر ربع الپهلوی +عکس

 

فرق زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی

کاربرفضای مجازی در توییتی نوشت:

اوج نگاه به زنان در دوره پهلوی؛ عریان شدن و نگاه تحقیر آمیز مردانِ مست به آنان بود !

این نهایت احترام و منزلت زن در آن دوره بود ...

اما زن بعد از انقلاب اسلامی

هویت واقعی شو به عنوان یک زنِ ایرانی مسلمان پیدا کرد

فرق زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی

 

فرق زنان در دوره پهلوی و جمهوری اسلامی

 

آزادی ۲۱ زن زندانی در آستانه روز مادر

کاربرفضای مجازی در توییتی درباره آزادی ۲۱ مادر زندانی نوشت: از یک طرف امثال مهدی جهانگیری و حسین فریدون و اکبر طبری راهی زندان می‌شوند، از طرف دیگر ۲۱ مادر زندانی در آستانه روز مادر با کمک دستگاه قضا به آغوش خانواده بازمی‌گردند تا گرمابخش خانه شوند

مولای ما فرمود برترین کارگزاران کسانی هستند که نام و خاطره‌شان به عدل یاد شود

آزادی ۲۱ زن زندانی در آستانه روز مادر

 


واقعا ارتش رضاخان یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها بوده؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ایران در زمان رضاخان یکی از قویترین ارتش ها رو داشته بطوریکه باقر عاقلی در کتابش نوشته که روسها بعد ازحمله به ایران در تمام مسیر خود از ترکمن صحرا تا گرمسار فقط با یک افسر برخورد کردن و آن هم رئیس شهربانی شاهرود بود که یک روز تمام از او بازجویی کردن که علت فرار نکردن اوچیست؟

واقعا ارتش رضاخان یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها بوده؟

 

واقعا ارتش رضاخان یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها بوده؟

 

عاقبت فرار نکردن از "دشمن"

یک کاربر فضای مجازی به مناسبت دهه فجر طی توییتی نوشت:جوانان انقلابی سال‌ها قبل در میدان عمل نشان دادن که فرار از "دشمن" و ترسیدن، "عقلانیت" نیست...

و ما این "انقلاب و آزادی و امنیت" رو مدیون کسانی هستیم که حتی اسمشون رو هم بلد نیستیم.

عاقبت فرار نکردن از "دشمن"

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات