۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۷۳۹۱۴
آیت الله محمدی عراقی:

حوزه علمیه باید از مسؤولان کشور مطالبه گری کند

حوزه علمیه باید از مسؤولان کشور مطالبه گری کند
آیت الله محمدی عراقی گفت: حوزه ای که امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید مدرس ها را تربیت کرد، امروز نیز می تواند اینچنین افرادی شجاع، بصیر، عالم و دلیر را بپروراند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم صبح امروز در همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم که با شعار «حوزه تحول خواه و تمدن ساز» در مصلی قدس قم برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا و خون دل های امام راحل و زحمات هزاران روحانی و استقامت مردم است، مصداق بارز «شجره طیبه» است.

وی به تشریح وظایف حوزه و روحانیت در برابر گام دوم انقلاب پرداخت و ادامه داد: امروز در شرایط بسیار حساس و خطیری قرار داریم، از این رو باید مسائل روز را به بحث و بررسی بگذاریم و برای ادای تکالیف خود گروه هایی تشکیل دهیم.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه امروز نباید در برخی زمینه ها با چالش مواجه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نقاط قوت بسیاری دارد و در عرصه های علمی، فناوری، زیست فناوری، نانوتکنولوژی، دفاعی، هسته ای و امنیتی پیشرفت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کرده است.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم پیشرفت های علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: 90 درصد پیشرفت های علمی کشور در عرصه های مختلف مرهون تدابیر و حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب است؛ پیشرفت های کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست.

وی بیان کرد: هر کجا به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و به آنها عمل کردیم با پیشرفت مواجه شدیم، از این رو باید همواره نسبت به دغدغه های ایشان توجه داشته باشیم.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به ساخت واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأکید کرد: امروز پیشرفته ترین کشورها در مقابله با کرونا درمانده شده اند، اما ایران اسلامی به همت جوانان برومند کشور، توانسته است این بیماری منحوس را کنترل کند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه امروز با سوء تدابیر برخی مسؤولان و ایجاد مشکلات اقتصادی عزت مردم خدشه دار شده است، مطرح کرد: امروز کشور ما 7 درصد ذخایر معدنی دنیا را به خود اختصاص داده است و کشوری غنی محسوب می شود، از این رو باید تدابیر و مدیریت دقیقی صورت بگیرد تا معیشت مردم تقویت شده و درصد رضایتشان از مسؤولان بالاتر برود.

وی بر ضرورت استعدادیابی و استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه تأکید و اضافه کرد: حوزه ای که امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید مدرس ها را تربیت کرد، امروز نیز می تواند اینچنین افراد شجاع، بصیر، عالم و دلیر را بپروراند، اما ما باید این استعدادها را شناسایی کرده و از ظرفیتشان استفاده کنیم.

آیت الله محمدی عراقی با تأکید بر ضرورت مطالبه گری حوزه به ویژه بسیج اساتید و نخبگان از مسؤولان کشور خاطرنشان کرد: بررسی مهم ترین و حساس ترین مسائل پیش روی انقلاب باید در دستور کارمان باشد؛ همچنین ایجاد خوراک برای روحانیت، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی، روشنگری، تربیت نیروهای انقلابی، مطالبه گری از سیاسیون و مواردی از این دست از جمله وظایف ما است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات