۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۹۸۷
با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان:

از ۱۸ بانوی حافظ کل قرآن در کاشان تقدیر و تجلیل شد

از ۱۸ بانوی حافظ کل قرآن در کاشان تقدیر و تجلیل شد
اصفهان - همزمان با جشن‌های فجر فاطمی و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسمی با حضور آیت سلیمانی از ۱۸ بانوی حافظ کل قرآن و مربیان آن‌ها در شهرستان کاشان تقدیر و تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در مراسم تقدیر و تجلیل از ۱۸ بانوی حافظ کل قرآن که در کوشک میدان کمال الملک کاشان برگزار شد با تبریک دهه فجر و میلاد فاطمه زهرا (س)، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار وزرای علوم و فن آوری و وزارت بهداشت ودرمان اعلام کرد سهم ما از قرآن، سهم بالا و قابل قبولی نیست.

آیت سلیمانی با اشاره به اینکه هبری در رونق و ترویج قرآن و تشویق مردم به قرآن و اشاعه فرهنگ قرآن نقش کلیدی دارد افزود: رهبر معظم انقلاب برای مهمترین برنامه‌های مدیریتی و مسؤولیتی کشور یکی دو ساعت وقت اختصاص می‌دهد، اما برای برنامه قرآنی بیش از ۶ ساعت وقت اختصاص می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان حفظ قرآن از سوی بانوان شهرستان کاشان را کاری ارزشمند و توفیق بزرگ خداوند دانست و افزود: حفظ قرآن سخت و طاقت فرسا است، اما حافظ ماندن قرآن از حفظ قرآن سخت تراست.

وی از بانوان حافظ کل قرآن شهرستان کاشان خواست تلاش کنند درحفظ قرآن ممارست داشته باشند و تأمل و تدبر در قرآن را در دستور کار خود داشته باشند و حافظ و عامل به قرآن باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: حافظ قرآن شدن زیبا است و حافظ قرآن ماندن زیباتر است، اما عمل به قرآن از هر دو مهمتر است.

آیت الله سلیمانی تأکید کرد: حافظان قرآن با تامل در این کتاب نور و رحمت، بدون تکیه بر ظواهر و آثار مادی، آیات هدایت را با جان خود عجین کرده و به تحقیق و تامل در زوایای مختلف آن بپردازند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از ۱۸ بانوی حافظ کل قرآن مؤسسه امیرالمومنین کاشان و مربیان آن‌ها با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است مؤسسه فرهنگي قرآن وعترت اميرالمؤمنين کاشان از ابتدای فعالیت خود در سال 82 تا کنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ حافظ کل قرآن و نهج البلاغه تربیت کرده است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات