۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۷۴۰۰۶
همگام انقلاب؛

برگزاری نشست‌های بصیرتی مکتب امام خمینی در فیضیه

برگزاری نشست‌های بصیرتی مکتب امام خمینی در فیضیه
مسؤول قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب از برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی «مکتب امام خمینی (ره) از فیضیه» از امروز تا ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امینی اطهر، مسئول قرارگاه حوزه انقلابی طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت ها و برنامه های این قرارگاه پرداخت که تقدیم نگاه شما خواهد شد.

قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب از چه زمانی و با چه هدفی تشکیل شده است؟

قرارگاه حوزه انقلابی پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در اسفندماه 1394 که بیان کردند: «حوزه علمیه باید انقلابی بماند» و خطر انقلاب زدایی و انحراف از مکتب امام (ره) را به حوزه های علمیه گوشزد کردند، راه اندازی شده و فعالیت های خود را آغاز کرده است.

دفتر این قرارگاه از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه عالی فیضیه و در راستای مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه با عنوان «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه» ایجاد شد تا بتواند بر اساس مأموریت ها که از جمله آن حفظ، تقویت و بالندگی روحیه انقلابی و بصیرت افزایی بوده، فعالیت نماید.

این قرارگاه دارای شورای سیاست گذاری با عنوان «شورای سیاست گذاری حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب» بوده و تحت نظر این شورا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در حال انجام وظایف است.

قرارگاه حوزه انقلابی دارای شش هیأت اندیشه ورز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی-تبلیغی، تربیتی-اخلاقی، سیاسی-اجتماعی و رسانه و فضای مجازی است که این هیئات در راستای ارتقاء جایگاه حوزه انقلابی راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی این قرارگاه، تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی می باشد.

رسالت حوزه انقلابی در حفظ انقلاب اسلامی این است که اصول امام خمینی (ره) و مبانی حاکمیت اسلامی را بازخوانی نموده و برای حفظ آن و جلوگیری از انحرافات تلاش نماید.

همچنین رهبر معظم انقلاب در اسفندماه 1394 در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کردند: «حالا حوزه قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، این چیز کوچکی است؟... اگر بخواهیم نظام اسلامی ...انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزه قم باید انقلابی بماند. اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه‌های علمیه اگر انقلابی نمانند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت».

این قرارگاه تاکنون چه برنامه هایی را به مرحله اجرا رسانده است؟

قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب با همکاری دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه و واحد سیاسی بسیج فیضیه در راستای انجام مطالبات بر زمین مانده مقام معظم رهبری، نشست های معرفتی و بصیرت افزایی را با عنوان «مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه» به مناسبت دهه بصیرت از نهم تا نوزدهم دی ماه با حضور استادان، پژوهشگران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... با همکاری دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه و واحد سیاسی بسیج فیضیه در مدرسه عالی فیضیه قم برگزار کرد.

حجت الاسلام باقرزاده از اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع «فتنه ها و غرب زده ها»، حجت الاسلام طاهرزاده از پژوهشگران حوزوی با موضوع «مکتب حاج قاسم، سکولاریسم و باورهای توحیدی»، حجت الاسلام فلاحی، رئیس فراکسیون مقاومت مجلس و حمایت از آزادی قدس مجلس شورای اسلامی با موضوع «مقاومت و منطقه غرب آسیا»، سردار سرتیپ افشار از ستاد کل نیروهای مسلح با موضوع «انتقام سخت و مطالبه فرمانده معظم کل قوا»، حجت الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع آمعیشت و گله مندی مردم»، حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با موضوع «علامه مصباح و مبارزه با سکولاریسم»، حجت الاسلام محسنی از پژوهشگران حوزوی با موضوع «هستی شناسی حوزه انقلابی»، آیت الله کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه با موضوع «حوزه علمیه و آنتی تز انقلاب»، حجت الاسلام زمانی، مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه و حجت الاسلام حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب با موضوع «۱۹ دی و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه انقلابی»، حجت الاسلام یوسفی، مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با موضوع «اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم ها» و ... سخنرانان سلسله نشست های دهه بصیرت بوده است.

از برنامه های جدیدی که در دستور کار این قرارگاه قرار دارد، بفرمایید.

یکی از برنامه های مهمی که در پیش رو داریم، برگزاری سلسله نشست های بصیرتی در دهه مبارک فجر با عنوان «مکتب امام خمینی(ره) از فیضیه» است که با همکاری دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه، تیپ امام جعفر صادق (ع) قم، واحد سیاسی بسیج فیضیه از روز پنج شنبه، شانزدهم بهمن ماه آغاز شده و تا چهارشنبه، 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

این برنامه ها همه روزه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه امروز با موضوع «رسالت حوزه انقلابی در فضای مجازی» به ایراد سخن خواهد پرداخت و برای روزهای بعد نیز به ترتیب درخدمت حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه، آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و ... خواهیم بود.

برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

از جمله برنامه هایی که برای آینده در دستور کار داریم، برگزاری همایش با موضوع «مؤلفه های تحقق تمدن نوین اسلامی و بازخوانی منشور روحانیت»، «برگزاری کرسی های آزاداندیشی»، «برگزاری مناظرات علمی»، «ایجاد قرارگاه حوزه انقلابی در استان ها»، «تهیه بروشورهایی با موضوع حوزه انقلابی برای حوزه های علمیه خارج از کشور»، «تدوین کتاب حوزه انقلابی با استناد به مکتب فکری امامین انقلاب» و ... می باشد.

ارسال نظرات