۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۴۰۸۴
همگام با انقلاب؛

ماجرای سفرهای مخفیانه برخی مسؤولان به عمان/ علم و فناوری قدرت می آورد

ماجرای سفرهای مخفیانه برخی مسؤولان به عمان/ علم و فناوری قدرت می آورد
امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه ملت در 4 دهه گذشته تحت تدابیر امامین انقلاب به عزت رسیده اند، گفت: امروز با نقطه آرمانی فاصله داریم و باید برای نیل به آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه بصیرتی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر گفت: امام خمینی(ره) با نهضت خودشان ما را از چنگ استکبار و طاغوت و دژخیمان رهانید.

وی با بیان اینکه ملت ایران در 4 دهه گذشته تحت تدابیر داهیانه امامین انقلاب به عزت رسیده اند، ادامه داد: امروز با آن نقطه آرمانی و مطلوب فاصله داریم و باید برای نیل به آن تلاش کنیم.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: البته این که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم به این دلیل است که عرصه های مدیریتی کشور به ویژه قوه مجریه به صورت کامل در دست انقلابی ها نبوده و برخی افراد با تفکرهای وابسته و غرب گرا در آن قرار گرفته اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باید چهره واقعی طاغوت و استکبار برای جوانان تبیین شود، مطرح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی مطالبی را منتشر می کند و ما نیز خواسته یا ناخواسته با بازنشر آن به آن کمک می کنیم.

امروز در جنگ سایبری و فضایی با دشمن قرار داریم

وی با بیان اینکه امروز در جنگ سایبری و فضایی با دشمن قرار داریم، افزود: امروز جنگ ما با استکبار از عرصه نظامی فراتر رفته و وارد جنگ های پیشرفته ای همچون سایبری و فضایی شده ایم، از این رو باید نسبت به محتواهای فضای مجازی دقت بسیاری داشته باشیم، چون دشمن در این عرصه سرمایه گذاری بسیاری کرده است.

امیرآبادی فراهانی به تبیین گوشه ای از دستاوردهای علمی ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه ما در این دوران 11 برابر رشد علمی دنیا، رشد داشته ایم، ابراز کرد: امروز جوانان ایرانی ظرفیت های بالای علمی دارند که باید بر آن تکیه کرده و به سوی خودکفایی حرکت کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تکیه بر ظرفیت های درونی کشور برای غلبه بر تحریم ها عنوان کرد: متأسفانه وقتی کار به دست افراد لیبرال مسلک می افتد که بعضاً اعتقادی به ظرفیت های درونی کشور نداشته و بعضاً نیز بخاطر منافع حزبی خود سراغ آن نمی روند، روند رشد علمی و رفاهی کشور کند می شود؛ این تفکر همواره به دنبال فروش نفت خام بوده و در پی واردات بیشتر هستند، زیرا رانت در این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاست های آمریکا تغییر ناپذیر است، اظهار کرد: گاهی در این کشور ترامپ روی کار می آید که همه آنچه پشت پرده است را برملا می کند و گاهی هم بایدن روی کار می آید که پنجه چدنی خود را با روکشی مخملین می پوشاند و اهداف پلیدش را پیش می برد.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به ضربه هایی که برجام به مقوله هسته ای و پیشرفت های علمی و نظامی کشور وارد آورد، خاطرنشان کرد: دشمن با برجام 2 در پی این بود که موشک های ما را نیز از کار بیاندازد، اما بحمدالله موفق نشد؛ امروز قدرت بازدارندگی ما بسیار بالا است به گونه ای که احتمال هر گونه حمله نظامی را منتفی می سازد.

قدرت در علم و فناوری نهفته است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت در علم و فناوری نهفته است، مطرح کرد: اگر در زمینه های علمی و موشکی و نظامی و دفاعی رشد نمی کردیم، بدون شک مورد حمله آمریکا واقع می شدیم.

وی افزود: چند روز قبل خانم نانسی پلوسی گفته بود اگر کنگره با خاک یکسان شود و ما خاک آن را بفروشیم تا برای اسرائیل امنیت برقرار کنیم، این کار را خواهیم کرد؛ این هم حزبی آقای بایدن است، آنوقت برخی در داخل کشور به دنبال آن هستند که به نوعی القا کنند که این تیم جدید، حلال مشکلات مردم است.

امیرآبادی فراهانی ابراز کرد: البته ما خبرهایی داریم که برخی افراد دولتی درصدد یک سری کارهای مخفیانه هستند؛ آقای عراقچی اخیراً سفیر به عمان داشته است؛ از آقای ظریف در این زمینه سؤال کردم و باید بیاید پاسخ دهد؛ یا این اخبار ما صحیح نیست که باید بیاید و آن را اصلاح کند(که البته اعتقاد دارم اخبارمان درست است) و یا بیاید و بگوید این سفرها برای چیست؟ آقایان در پایان دولت به دنبال چه هستند؟ ارتباطات آقای فریدون که بعضاً برقرار می شود برای چه هست؟ اینها مسائلی است که باید روشن شود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دولت حق هیچگونه مذاکره ای ندارد، عنوان کرد: اگر بنا باشد مذاکره ای هم صورت بگیرد، باید حقوق و منافع ملت ایران حفظ شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اقتدار ملت ایران مرهون انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این انقلاب به برکت خون شهدا و اقدامات مردم انقلابی قم به ثمر نشسته و می توان گفت جرقه های انقلاب از همین خیابان چهارمردان قم زده شد و امروز همین مردم انقلابی قم اجازه نخواهند داد عده ای با اقدامات خود به آرمان های امام راحل ضربه وارد کنند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه برای صیانت از انقلاب اسلامی باید مراقب نفوذی های داخلی باشیم، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق جاسوسان و نفوذی های داخلی به مقابله با ما بپردازد که این موضوع را به وضوح در برخی اعضای تیم مذاکره کننده مشاهده کردیم؛ امروز دشمن در پی آن است که مسؤولان ما را دچار خطا و اشتباه محاسباتی کند.

رانت 40 میلیارد دلاری دولت برای سودجویان

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با سیاست های غلط دولت در چند سال گذشته حدود 40 میلیارد دلار به برخی افراد رانت داده شده است تا با آن واردات داشته باشند، مبارزه با رانت خواری را دومین راهبرد برای صیانت از انقلاب اسلامی عنوان و مطرح کرد: با سیاست های اشتباه دولت رقمی حدود 300 هزار میلیارد تومان به جیب 110 یا 120 نفر سرازیر شده و این موضوع در کشور پدیده تبعیض را رقم زده و فاصله طبقاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به فساد اطرافیان برخی مسؤولان در کشور و ضمن ابراز خرسندی نسبت به اقدامات قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با این افراد، افزود: امروز رانت «گوشت» در کشور در دست پسرخاله وزیر و پسر معاون وزیر، رانت «موز» در دست پدر داماد رییس جمهور و رانت «تجهیزات پزشکی» در دست وابستگان رییس جمهور و برخی وزرا قرار دارد.

دولت بودجه را با رویکرد کاملاً سیاسی برای مجلس فرستاد

امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات بودجه 1400 را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بودجه یک سری اعداد و ارقام است که باید هزینه و مصرف آن مشخص بوده و تناسب داشته باشد، اما متأسفانه سیاسی کاری شد و بحث هایی پیش آمد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بودجه را با رویکرد کاملاً سیاسی برای مجلس فرستاد که پذیرش و رد آن به ضرر مجلس تمام شود، عنوان کرد: برخی سیاست های موجود در بودجه که از سوی دولت اعمال می شود فساد برانگیز است؛ امروز برخی کارمندان در برخی ارگان ها حقوق های نجومی می گیرند و ما جلوی این موردها را گرفتیم؛ ما حدود 60 درصد لایحه بودجه دولت را تغییر دادیم.

وی ارز 4200 تومانی را ارز رانتی و فساد برانگیز خواند و اظهار کرد: این ارز به گونه ای است که دست رانت خواران را برای رانت خواری باز تر می کند؛ مردم هیچ نفعی از ارز 4200 تومانی نبردند، بلکه این موضوع به نفع رانت خواران تمام شد.

امیرآبادی فراهانی با انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسؤولان خاطرنشان کرد: برخی آقایان همچون زنگنه، نهاوندیان و دژپسند در جلساتی به ما می گویند ارز 4200 تومانی را بخاطر فساد برانگیز بودنش حذف کنید، اما در مصاحبه های خود اعلام می کنند که مجلس در حال حذف ارز 4200 تومانی بوده و این موضوع گرانی می آورد! این دورویی و عدم صداقت درست نیست.

اگر مجلس را شفاف کنیم، کشور شفاف می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه مسأله شفافیت در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ما طرفدار شفافیت هستیم، تأکید کرد: همه مذاکرات مجلس در صحن و کمیسیون ها و جلسات هیأت رییسه باید به گوش مردم به صورت شفاف برسد.

وی با بیان اینکه دانستن، حق مردم است و مردم باید بر اساس دانستن و شفافیت رأی دهند، افزود: امروز جلسات هیأت دولت به ویژه جلسات هیأت اقتصادی باید برای مردم شفاف باشد؛ امروز در جلسات اقتصادی دولتی ها رانت اطلاعاتی نهفته است؛ همچنین جلسات شورای شهر، هیأت وزیران و به اعتقاد بنده جلسات رسیدگی شورای نگهبان به لوایح و قوانین مجلس نیز باید برای مردم شفاف باشد.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مجلس را شفاف سازی کنیم، بدون شک همه کشور شفاف خواهد شد؛ حتی آیت الله رئیسی هم اعلام آمادگی دارند که تلاش کنیم دادگاه ها نیز شفاف شوند./841/پ200/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ان شاءالله خدا شر منافقین و امثال جهانگیری و فریدون رو از سر ما کوتاه کنه.
2
0
تیمور
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
♦️ شجره طیبه‌ی انقلاب اسلامی و لزوم هرس نگرش‌های غلط در آستانه قرن جدید. بسیاری از مشکلات امروز ریشه در نگرش برخی از به اصطلاح انقلابیون 57 دارد... آن نگرش غلط و برخی از آن افراد هنوز هم فعال و حتی برخی از آنان پست‌های مهمی در حاکمیت دارند!
1
0