۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۴۰۹۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

بدون امنیت پیشرفت حاصل نمی شود/ ملت از تورم و کاهش ارزش پول ملی رنج می برد

بدون امنیت پیشرفت حاصل نمی شود/ ملت از تورم و کاهش ارزش پول ملی رنج می برد
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امنیت ایران با امنیت سایر ملت های منطقه گره خورده است، گفت: باید با حرکت در مرزهای قدرت از اقتدار انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) به تبیین گوشه هایی از این شخصیت با عظمت پرداخت و گفت: بنا بر نظر بسیاری از علما و مفسران شیعه و اهل سنت مخاطب آیه شریفه «تطهیر» خمسه طیبه هستند که این نشانگر جایگاه والای حضرت زهرا(س) است.

وی در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: راهبرد امامین انقلاب، حرکت برای تحکیم ارکان اقتدار ایران اسلامی، ارتقای سطح رفه و آسایش ملت ایران و امت اسلام و رشد و اعتلای فرهنگ دینی و بازگشت به هویت ملی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز کرد: راهبرد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سطح بین الملل نیز با الهام از آموزه های قطعی اسلام و مبانی علمی درست، فراهم آوردن زمینه خروج جهان اسلام در مدار اراده آمریکا و تحکیم ارکان اقتدار ملت های منطقه و ملت عزیر ایران بوده است و در این راه قدم های بلند و مؤثری در طول 4 دهه گذشته برداشته شده است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز جنوب غرب آسیا جولانگاه آمریکا و مزدورانش نیست، بلکه بر مدار اراده ملت های منطقه حرکت می کند و موجب کاهش جدی قدرت حکومت های وابسته در منطقه و یأس و ناامیدی در حاکمان رژیم صهیونیستی شده است؛ یکی از مهم ترین عوامل نفوذ منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران سیاست های درست و صحیح کشورمان است.

وی با بیان اینکه اقتدار ملت های منطقه به شدت با یکدیگر گره خورده است، خاطرنشان کرد: امروز اقتدار کشور ما رابطه مستقیم با اقتدار سایر کشورها و ملت های منطقه دارد و نخبگان علمی و سیاسی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گام های بلند ایران اسلامی در راستای خلق قدرت را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: یکی از راهبردهای اساسی رهبری ایجاد قدرت بازدارنده برای کشور بوده است، زیرا بدون امنیت، هیچ پیشرفتی برای کشور حاصل نمی شود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امنیت ایران اسلامی با امنیت سایر ملت های منطقه گره خورده است، بیان کرد: باید با حرکت در مرزهای قدرت از اقتدار انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و بدانیم کمترین غفلت ما را در معرض آسیب قرار خواهد داد؛ امروز ایران در صدر جدول هجمه ها و حمله های سرویس های اطلاعاتی قرار دارد، اما با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، امنیت به خوبی برقرار است.

وی به تبیین برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته پرداخت و اقتدار اقتصادی و پیشرفت های علمی را از راهبردهای دیگر رهبری برای صیانت از انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز جوانان ما در تولید علم و تبدیل دانش به فناوری نقش بسیار تعیین کننده ای دارند و این با تلاش های فراوان در طول 4 دهه گذشته کسب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در رتبه بالایی از تبدیل دانش به فناوری و دانش های نوظهور در جهان قرار دارد، نقش زنان و بانوان در این زمینه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بر اساس منویات رهبری، ایران اسلامی باید به مرجعیت علمی در جهان برسد؛ یعنی ایران باید نقش کلیدی در حرکت جامعه بشری به سوی مرزهای علم ایفا کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بدون قدرت نمی توان زنده ماند و بدون عزت هیچ ملتی نمی تواند به راه خود ادامه دهد، گفت: مسؤولان باید با ارائه دقیق نقشه علمی کشور و تعریف درست از نقشه راه اقتصاد کشور با الهام از سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت خود برای اصلاح شاخص های اقتصادی، نرخ تورم، بیکاری، اشتغال، درآمد سرانه و رشد اقتصادی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ملت ایران از تورم و کاهش ارزش پول ملی رنج می برد، تأکید کرد: باید با اصلاح نرخ تورم به یاری ملت عزیز شتافت و با افزایش ارزش پول ملی سطح زندگی مردم را ارتقا بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد مطرح کرد: یکی از مهم ترین گام هایی که باید در دهه پیش رو برداشت این است که نقش بانک مرکزی را تغییر دهیم؛ باک مرکزی باید از صندوق دولت برای عبور از تنگناهای اقتصادی به مرکز حراست از ارزش پول ملی و کنترل نقدینگی و نظارت بر نظام بانکی و زمینه هدایت منابع به سوی تولید با بالاترین ارزش افزوده تبدیل شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور، پالایش نفت و گاز به فراوردهای با بالاترین ارزش افزوده، اصلاح نظام اداری و ارتقای نظام مدیریتی کشور از نظر بهره وری و کارایی، ساماندهی دستگاه های نظارتی به ویژه دستگاه قضایی کشور با هدف بسط عدالت و حراست از حقوق عامه و مبارزه با فساد و توجه ویژه به حوزه فرهنگ و اخلاق نیز از دیگر اقدامات است.

وی در پایان درگذشت ورزشکاران و فتوبالیست های کشور آقایان میناوند و انصاریان را تسلیت گفت و ضمن دعا برای شادی روح این دو ورزشکار کشورمان، صبر جمیل و جزیل را از درگاه ایزد منان برای بازماندگانشان به ویژه مادر متدین آقای علی انصاریان خواستار شد./841/پ201/ب1

ارسال نظرات