۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۷۴۱۱۸
امیر حاتمی:

برد و سرعت موشک‌های ضدزره و پدافند هوایی افزایش می‌یابد

برد و سرعت موشک‌های ضدزره و پدافند هوایی افزایش می‌یابد
وزیر دفاع با اشاره به افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع، گفت: برد و سرعت موشک‌های ضدزره و پدافند هوایی افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش‌پرتاب و افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب که با حضور سرلشکر باقری  انجام شد، با تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های چشمگیر صنعت دفاعی را مرهون هدایت های پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا دانست و با تقدیر از حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مجموعه وزارت دفاع، گفت: این سازمان در شرایط سخت تحریم توانسته است با برنامه‌ریزی، انسجام، مدیریت جهادی و تکیه بر دانش و فناوری کاملاً بومی و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور گام‌های ارزنده‌ای را در طراحی، ساخت و تولید انواع متنوع دستاوردهای دفاعی و تسلیحاتی نیروهای مسلح بردارد.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع و متخصصین صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و پیشرفت های خیره کننده که حاصل خودباوری و روح خود اتکایی مکتب اسلام عزیز است، ثابت کرده‌اند که تقریبا قادرند تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و تأمین کنند.

وی تأکید کرد: امروز به سبب آمادگی سرشار نیروهای مسلح و اقتدار مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی، هیچ قدرتی در دنیا جرات تعدی و تجاوز به میهنمان را ندارد.

امیر حاتمی خاطرنشان ساخت: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان و همت متخصصان صنعت دفاعی، خط تولید انبوه موشک های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع افتتاح شد و این در شرایطی است که انحصار تولید این گونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده  و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی سازی و تولید انبوه این موشک ها به دست جوانان ایران اسلامی برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود ثبت کند.

وزیر دفاع گفت: خط تولید موشک های دوش پرتاب پدافند هوایی در واقع یکی از پیچیده ترین و موثرترین سلاح علیه افراد و اهداف ارتفاع پست دشمن محسوب می‌شود.

وی افزود: پیچیدگی فناوری موشک های دوش پرتاب از این منظر مهم است که علیرغم سطح بالای فناوری استفاده و عملکرد آن توسط نیروهای رزمنده ساده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه این قبیل موشک های دوش پرتاب پدافند هوایی از نظر سطح فناوری و قابلیت تاکتیکی با مدرنترین موشک‌های دوش‌پرتاب به دنیا برابری نموده و حتی در برخی مولفه‌ها از نمونه‌های خارجی نیز برتر است گفت: سیستم های به کار رفته در این موشک‌های پدافندی کاملاً بومی شده و عمق بومی سازی آن به گونه‌ای است که می‌تواند از خطوط تولید آن متناسب با نوع تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح محصولات متنوعی را تولید و عرضه کرد.

وزیر دفاع تاب آوری در مقابل اخلالگر ها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست نظیر بالگردها پهپادها و موشک‌های کروز را از مهم ترین ویژگی های این دوش پرتاب ها برشمرد و گفت: قطعاً قدرت دفاعی ایران در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می یابد.

امیر حاتمی در خصوص افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع گفت: این کارخانه به منظور تأمین سوخت جامد مرکب تمامی موشک های حوزه رزم زمینی ایجاد شده است و این خط تولید سوخت جامد مرکب می‌تواند به علت دارا بودن انرژی بالاتر، برد و سرعت موشک های زمین به زمین ضدزره و پدافند هوایی ارتفاع پست را به صورت موثر افزایش دهد./841/د102/ب1

ارسال نظرات