۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۱۷۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

شخصیت انسانی زن در جاهلیت مدرن زنده به گور می‌شود

شخصیت انسانی زن در جاهلیت مدرن زنده به گور می‌شود
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که در جاهلیت کهنه دختر را زنده به گور می‌کردند، اما امروز در جاهلیت مدرن شخصیت انسانی زن زنده به گور می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در وبینار «فاطمه زهرا(س)، انسان کامل» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) به تبیین گوشه هایی از شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام پرداخت و گفت: ایشان الگوی روشنی از زندگی پاکیزه را در اختیار ما قرار می دهند.

وی با اشاره به تفکر جاهلیت و نگاهی که به زنان و دختران داشت، ادامه داد: در دورانی که عرب های جاهلی برای زن جایگاهی قائل نبود و از صاحب دختر شدن احساس شرمساری می کردند، حضرت زهرا(س) به دنیا آمدند و دیدگاه های جاهلی را به طور کلی تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به جایگاه با عظمت حضرت زهرا(س) در نزد پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: اساساً زنان و دختران چه در جاهلیت نخستین و چه در جاهلیت معاصر و مدرن مورد ظلم واقع شده اند؛ در این میان اسلام نگاهی والا به زن دارد و حضرت زهرا(س) که سرور زنان عالم هستند را به عنوان الگو برای‌شان معرفی می کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) تعابیر بسیار قشنگ و پر محتوایی همچون «ریحانه» و «حسنه» را در مورد حضرت زهرا(س) به کار می بردند که نشانگر عمق دیدگاه والا و ویژه اسلام به زنان است.

وی با تشریح نقش حضرت زهرا(س) در زمینه های مختلفی همچون همسری، مادری، اجتماعی و حتی نظامی به نقش و وظایف بانوان در عرصه های دختری، همسری، مادری و فعالیت‌های اجتماعی اشاره و ابراز کرد: زنان در همه دوره ها و مراحل زندگی خود می توانند از حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی بزرگ بهره گیری کنند و در عرصه های دختری، همسری، مادری، اجتماعی، علمی و فرهنگی یک عنصر مؤثر و فعال باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری حضرت صدیقه طاهره(س) را بانویی جامعه ساز و تمدن ساز در تراز اسلام توصیف و عنوان کرد: دارای شخصیتی رفیع و عالی‌قدر و دارای نقش های بنیادین و اساسی و مؤثر بودند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی معرفی شخصیت انسانی زن هستند، خاطرنشان کرد: در جاهیلت مدرن با تحقیر و دست کم گرفتن نقش های اصیل زن، نه تنها به زنان، بلکه ظلم بزرگی بر جامعه بشریت رفت.

وی افزود: در جاهلیت کهنه دختر را زنده به گور می کردند، اما امروز در جاهلیت مدرن شخصیت انسانی زن زنده به گور می شود، زیرا در این جاهلیت مردان هوسران به آنها به عنوان یک متاع و ابزار لذت و شهوت نگاه می کنند./841/پ202/ف

ارسال نظرات