۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۳۵۷
بذرپاش:

انقلابی ها باید روشنگری هایی از جنس «قول سدید» داشته باشند

انقلابی ها باید روشنگری هایی از جنس «قول سدید» داشته باشند
رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه انقلابی ها باید روشنگری هایی از جنس «قول سدید» داشته باشند، گفت: مشکلات موجود ناشی از عدم توجه به فرمایشات رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور در جلسه بصیرتی که شب گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امروز انقلابیون قم شهادت می دهند که مردم ایران از مواضع خود ذره ای کوتاه نیامده اند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران با هجمه های بی سابقه از سوی مستکبران مواجه شده است، ادامه داد: جنگ، ترور، تحریم، دروغ، نفرت پراکنی، شایعه، شبهات و تخریب هایی که صورت می گیرد، همه و همه به نوعی پاتک دشمن برای آن تکی محسوب می شود که ملت ایران 42 سال قبل به آنها زده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه امروز کینه نسبت به ملت ایران از سراسر وجود دشمنان می بارد، خاطرنشان کرد: امروز حدود 70 درصد جمعیت جامعه را کسانی تشکیل می دهند که متولدان بعد از پیروزی انقلاب بوده و دوران امام(ره) را درک نکرده اند، از این جهت دشمن با هجمه های گسترده آنها را در شبهات و دروغ پراکنی ها غوطه ور می سازد.

رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه استراتژی ما در برابر زورگویان و گنده گویان عالم باید تهاجمی باشد، اظهار داشت: امروز باید بدانیم که هر کجا در برابر پاتک ها استراتژی تهاجمی نداشته باشیم مورد آسیب واقع خواهیم شد.

وی ناکارآمدی ها و مشکلات موجود در کشور را ناشی از عدم تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: امروز اگر شاهد مشکلات عدیده در کشور هستیم بخاطر آن است که به نسخه های رهبری معظم انقلاب یعنی اقتصاد مقاومتی، دولت جوان حزب اللهی، رونق تولید و جهش تولید کم توجهی کرده ایم.

بذرپاش بر ضرورت تبعیت همه افراد جامعه از رهبر معظم انقلاب تأکید و ابراز کرد: انقلاب اگر هیچ کاری نکرده باشد، از یک حاکمی مثل محمدرضا پهلوی که هر چه از بی لیاقتی هایش بگوییم کم است، چرخشی به سوی آیت الله سید علی خامنه ای را ایجاد کرد؛ انقلاب اسلامی حاکمی را که سراسر زن بارگی و بی اخلاقی را کنار زد و رهبری را روی کار آورد که سراسر مراقبه، متقی، پاکدست، اخلاق، تهجد، شجاعت، سواد و حکمت بوده و همه غرب و شرق عالم اذعان دارند که یک نقطه سیاه هم در زندگی ایشان پیدا نمی شود.

رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه باید آمار مشارکت در انتخابات ها بالا برود، عنوان کرد: امروز باید جوانان و نسل امروزی جامعه و جامعه نخبگانی، اساتید علمی و دانشگاهی را با گفتمان انقلاب همراه کنیم تا با مشارکت بالا در انتخابات ها مواجه باشیم، زیرا دولتی که با مشارکت حداقلی شکل می گیرد به مراتب از کارایی پایین تری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه افشاگری و سیاه نمایی راه درستی برای رقابت های انتخاباتی نیست از عملکرد برخی انقلابی ها در این زمینه انتقاد و مطرح کرد: گاهی برخی افراد برای خلاص شدن از دولت فعلی دست به سیاه نمایی و افشاگری می زنند که نتیجه سخنشان القای وجود فساد سازمان یافته در کشور است، در حالی که اینگونه نیست و هیچگونه فساد سیستمی در کشور وجود ندارد.

بذرپاش با بیان اینکه انقلابی ها باید روشنگری هایی از جنس «قول سدید» داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر حواسمان نباشد و روشنگری صحیح نداشته باشیم، یک دولت بی عرضه دیگر در ایام انتخابات خود را زیبا جلوه داده و روی کار می آید.

رییس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه دولت فعلی بی سابقه ترین نرخ تورم را در سال 99 رقم زده است، اظهار داشت: امروز مردم باید بدانند که دولت فعلی، بی عرضه ترین، بدهکارترین و مقروض ترین دولت را دارد به دولت بعدی تحویل می دهد؛ یک دولت با حدود 100 شاخص ارزیابی می شود، این در حالی است که دولت فعلی در 80 شاخص از این مجموعه نمره منفی دارد.

وی افزود: مردم باید کسانی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند که سخنانشان نزدیک به مطالبات و منویات امامین انقلاب باشد؛ اگر به این موضوعات توجه نکنیم بدون شک با عملیات های روانی که حامیان دولت فعلی انجام می دهند، بازنده عرصه خواهیم بود.

بذرپاش همچنین بودجه 1400 را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مشکلاتی که در این لایحه وجود دارد، مطرح کرد: رد کلیات لایحه بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی اقدام درست و صحیحی بود، زیرا برخی سیاست های دولت در بودجه 1400 جان اقشار ضعیف را می گرفت؛ در سال بعدی بازار و اقتصاد کشور تاب و تحمل شوک قیمتی را ندارد و باید در این سال به اقتصاد آرامش بخشیده و قدرت خرید مردم را بالا ببریم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات