۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۴۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

با گدایی از اجنبی و غرب‌گرایی به جایی نمی‌رسیم

با گدایی از اجنبی و غرب‌گرایی به جایی نمی‌رسیم
استاد حوزه علمیه گفت: با گدایی از بیگانگان کار به‌جایی نخواهد رسید چراکه شهید شهریاری‌ها، فخری زاده‌ها و... بدون وابستگی به غرب به درجات علمی بالا رسیدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حرکت عظیمی در ۴۲ سال قبل ایجاد شد و به برکت این حرکت، انقلاب اسلامی رقم خورد و یک امانت و ودیعه‌ای به دست ما رسید به نام انقلاب و نظام اسلامی و اکنون تا رسیدن به جامعه آرمانی که قرار است زمینه‌ساز قیام امام زمان(عج)شود فاصله‌داریم.

وی افزود: لازم است روحیه انقلابی گری و انقلابی بودن، جهاد، فداکاری و ایثار همان‌طور که اول انقلاب بود الان هم باشد چراکه ما هنوز به مقصد نرسیده‌ایم و قرار است مقدمات ظهور را آماده کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: این انقلاب و نظام اسلامی بر اساس وعده قرآن و روایات انشا الله زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود و اگر قرار است این انقلاب زمینه‌ساز قیام شود باید آنچه در برنامه و سیره پیامبر خدا بود در جامعه حاکم باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حاکمیت کلمه‌الله در جامعه، در مسیر خدا بودن و حاکمیت دینی و تقوای سیاسی در جامعه می‌تواند نشانگر زمینه‌سازی ظهور باشد.

وی یادآور شد: شعار نه شرقی و نه غربی حکومت اسلامی و استقلال – آزادی جمهوری اسلامی شعارهای اساسی است و حکومت و جمهوری با قید اسلامی و جمهوری اسلامی ایران درست است نه یک جمهوری ایرانی که عده‌ای آن را در جامعه تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی اظهار داشت: ما آن جمهوری را قبول داریم که در چارچوب دین و اسلام باشد و قرآن در آن حاکم باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که برادران من، اسلام خون‌ها دیده تا به دست ما رسیده و حفظ اسلام به هر قیمتی که شده مقدم بر هر امری است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: وظیفه ما اقتضا می‌کند دربسیاری از امور آتش به اختیار عمل کنیم تا جلوی نفاق و خط نفاق گرفته شود چراکه انقلاب در ۴۲ سال قبل حرکتی ایجاد کرد و اما حفظ و بقای این انقلاب و اسلام به‌مراتب سخت‌تر و حراست از آن به‌مراتب مهم‌تر است.

وی افزود: اگر بخواهیم این انقلاب بماند باید روحیه جهاد و شور انقلابی در افراد باشد و به وسط میدان بیایند چراکه در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما نیاز به جهش داریم و مخاطب هم جوانان هستند تا به جایگاه واقعی برسیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: کسی که روحیه انقلابی دارد خدا را بزرگ می‌شمارد و به غرب وابسته نیست و کلمه‌الله را در جامعه حاکم می‌بیند.

وی افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب، عدم تسلیم مقابل فشارها، نشانگر روحیه انقلابی است و نقطه مقابل آن‌ها عمل‌گرایی افراطی و غرب‌گرایی است که در برخی مسئولین اجرایی متأسفانه بسیار دیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: با گدایی از بیگانگان کار به‌جایی نخواهد رسید چراکه شهید شهریاری‌ها، فخری زاده‌ها و… بدون وابستگی به غرب و گدایی از اجنبی به درجات علمی بالا رسیدند./1350/د101/ف

ارسال نظرات