۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۴۵۰
همگام با انقلاب؛

افراد نالایق نباید دوباره در مسؤولیت قرار گیرند

افراد نالایق نباید دوباره در مسؤولیت قرار گیرند
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه با انتخاب درست باید دولتی انقلابی سر کار بیاید، گفت: امروز مردم باید به نوعی قدرت تشخیص برسند که دیگر افراد نالایق در رأس امور قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در جلسه بصیرتی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بوده و هست، گفت: تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب های دیگر در جهان این است که انقلاب ما مبتنی بر آموزه های دین است، اما سایر انقلاب ها دین پایه نبوده اند.

انقلاب اسلامی بر پایه عنصر دین و احیای اسلام در روابط اجتماعی بشر شکل گرفت

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه عنصر دین و احیای اسلام در روابط اجتماعی بشر شکل گرفت، ادامه داد: انقلاب اسلامی ما اگر چه برای آزادی، استبداد ستیزی، استقلال و عزت شکل گرفت، اما آن چیزی که آن را از سایر انقلاب های جهان متمایز می سازد دین پایه بودنش است.

قاضی زاده هاشمی دشمنی جبهه استکبار با انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب دشمنی خود را با ما آغاز کرده اند و امروز نیز در یک جبهه علیه ما در عرصه های مختلف فعالیت می کنند؛ این موضوع خود را در زمینه تهیه واکسن کرونا از برخی کشورها به خوبی نشان داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات دارد، مطرح کرد: با دقت در مواضع حضرت امام(ره) درمی یابیم که ایشان بیشتر در موضوعاتی همچون قسم خوردن در انجمن های ایالتی و ولایتی، ارتباط رژیم شاه با اسرائیل و کاپیتولاسیون موضع می گرفتند که ریشه دینی و قرآنی دارد.

وی اوضاع نابسامان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی کشور در دوران طاغوت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در آن دوران مردم در فقر و تنگدستی و مشکلات عدیده به سر می بردند و شاه و فرح غرق در جشن ها و مهمانی های آنچنانی بودند؛ مردم در آن دوران در غربت به سر می بردند، اما شکی نداریم که این موارد علت انقلاب و قیام کردن مردم ایران نبود، بلکه مردم ایران با پیروی از رهبری امام راحل برای احیای دین برخاستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پویایی دین را به جهانیان نشان داد، اظهار داشت: از آن جهت می گوییم دلیل قیام مردم ایران مسائلی همچون فقر و مسکن و مواردی از این دست نبود، زیرا جریانات دیگری در آن دوران وجود داشتند که شعار عدالت خواهی و مسکن و نان می دادند، اما مردم آنها را انتخاب نکرده و از امام راحل پیروی کردند.

تمدن های مادی و غیر الهی سرنوشتی جز افول و فروپاشی ندارند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا در آستانه فروپاشی و افول است، خاطرنشان کرد: همه تمدن های غیر الهی و مادی به همین سرنوشت دچار خواهند شد؛ آقای جو بایدن در نخستین مصاحبه سیاسی خود می گوید «دیگر آمریکا توان حضور در عرصه های جهانی را ندارد»؛ این را ما نمی گوییم، بلکه خودشان اذعان دارند.

وی با بیان اینکه امروز وارد جنگ تمدنی با استکبار جهانی شده ایم، اضافه کرد: برخی اندیشکده ها در غرب به آینده پژوهی در رابطه با ابرقدرت های آینده جهان پرداخته اند و پس از بررسی های فراوان دریافته اند که کشورهای اسلامی در آینده به ابرقدرت های جهان تبدیل می شوند، از این جهت طرح ها و برنامه هایی برای تجزیه این کشورها تدارک دیده اند که طرح خاورمیانه جدید در همین راستا مطرح شد؛ از سوی دیگر دستگاه های جاسوسی انگلیس نیز با طرح لانه زنبور خود درصدد آن برآمدند تا جنگ های مذهبی و قومی در منطقه ایجاد کنند و بدین منظور سراغ کشورهای کوچکتر همچون عراق و سوریه رفتند؛ آنها این طرح را 20 سال است که دنبال می کنند و می بینند در هر برنامه ریزی و طراحی که انجام می دهند، ایران در مقابلشان همچون سدی مستحکم ایستاده است.

دشمن تلاش می کند تا ما را با ایجاد گرفتاری های مادی از اهداف و اصل انقلاب دور کند

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا ما را با ایجاد گرفتاری های مادی از اهداف و اصل انقلاب دور کند، عنوان کرد: برشمردن دستاوردهای مادی انقلاب و قیاس آن با قبل از انقلاب نشانگر رشد کشور در این 4 دهه گذشته است، اما باید دانست اصلی ترین دستاورد انقلاب و معجزه امام راحل تربیت حاج قاسم سلیمانی ها است؛ کدام مکتب در جهان می تواند انسان هایی بسازد که جهان را متحول کنند؟ انقلاب بینش جدید و فلسفه جدید برای زندگی بشریت ارائه داد و در دنیایی که تلاش می کرد دیدگاه توحیدی را دفن کند، این دیدگاه را احیا کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید نسبت به دین خدا و مردم امین بوده و خیانت نکنند، مطرح کرد: امروز باید دانست مردم ایران به عنوان رسولان خدا مبعوث شده اند تا عالم را به توحید دعوت کنند، از این رو خودشان باید در همه روابط و مناسباتشان عامل به آموزه های توحیدی باشند.

انتقاد نایب رییس مجلس از وقاحت برخی مسؤولان 

وی با انتقاد شدید از وقاحت برخی مسؤولان عنوان کرد: عده ای نظام اسلامی را در تنگنا قرار داده و خواسته های خود را به نظام تحمیل کرده اند و علی رغم مطالبات ولی خدا و هشدارهایش به خواسته های خودشان اصرار کرده اند و هم اکنون هم که دستشان رو شده باز هم مدعی هستند!

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر لزوم تبعیت مردم و مسؤولان از منویات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز مردم باید به نوعی قدرت تشخیص برسند که دیگر افراد نالایق را در رأس امور قرار ندهند و بدانند که هدف اصلی انقلاب اسلامی بنابر فرموده امامین انقلاب مقدمه سازی برای ظهور است، از این رو باید همه سعی خود را انجام دهند تا دولت اسلامی که از مقدمات این امر است را تشکیل دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز برای تحقق پیروزی در همه عرصه ها نیازمند حضور مردم هستیم، گفت: هر کجا مردم در صحنه بوده اند به پیروزی رسیده ایم؛ اگر در اقتصاد با مشکل مواجه هستیم به این دلیل است که مردم در آن عرصه حضور ندارند، از این رو اقتصاد را باید مردمی کنیم تا در این زمینه نیز پیروزی حاصل شود./841/پ201/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ع ع از حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
بسمه تعالی ، جناب آقای قاضی زاده، اینرا هم بگو که ، بارزترین مصادیق مسئولان وقیح کسانی هستند که ، علیرغم فرمایش صریح رهبری ، به حرام بودن اهانت به مسئولان رسمی کشور ، به آنان وقیحانه توهین می کنند ، و به توهین کردن خود نیز افتخار هم می کنند .........!!!!!!!!!!!
0
0
ع ع از حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
بسمه تعالی ، به نظر من ، افراد نالایق ، کسانی هستند که ، علیرغم تاکید مکرر مقام معظم رهبری ، به حرام و خلاف قانون بودن توهین به مسئولان رسمی کشور ، باز هم بدون ارائه سند و مدرک ، به مسئولان رسمی و خدمتگزار کشور ، اهانت می کنند . والسلام
0
0