۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۷۴۶۴۴
تحریف بنیانگذار (۱)

اندیشه های امام خمینی را نباید با دیدگاه های جناحی تفسیر کرد

اندیشه های امام خمینی را نباید با دیدگاه های جناحی تفسیر کرد
نماینده خبرگان گفت: اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گروه یا تیمی را راه بیندازند و از یک جناح سیاسی حمایت کنند با مبانی و راه امام سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین معنای دقیق تحریف پرداخت و با اشاره به انواع و اقسام آن، گفت: با توجه به تأثیر آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) در جهان اسلام باید مراقب تمامی صوت ها، فیلم ها و متونی که از امام خمینی(ره) و تفاسیری که از سخنان ایشان صورت می گیرد باشیم.

وی کارویژه روحانیت برای جلوگیری از تحریف امام(ره) را اینگونه توصیف کرد: در حوزه علمیه نهادهایی همچون شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه های وابسته به حوزه وجود دارد، اینها بهترین مراکزی هستند که با هم افزایی و هدایت شورای عالی مدیریت و جامعه مدرسین می توانند اندیشه های امام خمینی(ره) را چه به صورت مکتوب و چه به صورت شفاهی حفظ و ضبط کنند تا تحریف در آن صورت نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر صیانت، ضبط، حفظ و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) از سوی نهادهای حوزوی خاطرنشان کرد: نهادهای حوزوی باید تلاش کنند تا اسنادی که مربوط به آراء و اندیشه های امام(ره) است را جمع آوری کرده و از گزند آسیب ها و تحریف ها دور نگه دارند؛ تفاسیر بسیاری از اندیشه های امام خمینی(ره) ارائه می شود، اما باید برای دستیابی به اصل این اندیشه ها، اسناد موجود را به خوبی حفظ کنیم.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد: تفکر حضرت امام(ره) یک سلسله اصول، مبانی و ریشه و یک سلسله فروع و شاخه هایی دارد و ما باید آن اصول، ریشه ها و مبانی را پیدا کنیم؛ به عنوان مثال یکی از اصول اندیشه ای امام راحل مبارزه با ظلم و ستم در قالب استکبار یا بازگشت به اسلام اصیل، جواهری و حوزوی بود و در مقابل آن آمیختن اسلام با لیبرالیسم و پراگماتیسم قرار دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را به صورت جامع معرفی می کردند، ابراز کرد: به عنوان مثال حال اگر کسی اسلام را به گونه ای معرفی کند که انقلابی بودن یا بُعد عبادی و معنوی یا عدالت خواهی در آن کمرنگ و مخالفت با حضور اجتماعی و سیاسی روحانیت و متدینان در آن تقویت شود، مبانی امام(ره) را مورد تحریف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر ضرورت نظارت ساختارمند نهادهای حوزوی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمنی(ره) اظهار کرد: نهادهای حوزوی و دست پروردگان امام(ره) و مؤمنان به مبانی ایشان باید بر کارهای تبیینی، تحلیلی و تفسیری که در رابطه با آرای امام خمینی(ره) صورت می گیرد نظارت ساختارمند داشته باشند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) جناحی نبودند، خاطرنشان کرد: مؤسسه تنظم و نشر آثار امام(ره) باید بدون هیچ کم و کاستی اندیشه های امام(ره) را ارائه کند، زیرا ایشان آنچه اسلام ناب بود را ترویج کرده و از آن دفاع می کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اندیشه های امام خمینی(ره) را نباید با دیدگاه های جناحی تفسیر کرد، گفت: اگر افرادی که متصدی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) هستند، گروه یا تیمی را راه بیاندازند و از یک جناح سیاسی حمایت کرده و اگر بخواهند این حمایت ها را به امام خمینی(ره) وصل کنند، با مبانی و راه امام(ره) سازگار نیست./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
چرا سازمان اطلاعات سپاه کار خاوری و سایر مفسدان اقتصادی رو که با سواستفاده از روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به این کشور فرار می کنند را تمام نمی کند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که به فکر فرار از کشورند….
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
با سلام و احترام بر سر وان عزیزمان در رسانیوز وبر حضرت حجت الاسلام و المسلمین دیر باز و تشکر از آن بزر گوارو این دانشمند عزیز وبزرگوار ، آرزویم این است که ای کاش این مطالب بسیار ارزشمندرا در تمام خبر گزاریهای کشور بیاورند . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
0
0