۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۴۶۴۵
گزارش؛

کودتا علیه کودتا در یک حزب اصلاح‌طلب

کودتا علیه کودتا در یک حزب اصلاح‌طلب
یک روز پس‌ازاین افشاگری، دومین کنگره حزب جمهوریت برگزارشده و بنا بر اطلاعیه منتشرشده از سوی این حزب، مخالفان و عوامل مشکوک از حزب اخراج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ درگیری‌های داخلی در حزب اصلاح‌طلب جمهوریت حالا با حذف مخالفان توسط رسول منتجب نیا، وارد مرحله تازه و جالبی شد!

تا پیش‌ازاین برخی از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت با بهانه آن‌که این فعال سیاسی قدیمی با محمد خاتمی، دیکتاتوری اصلاحات زاویه داشته و به دنبال احیای نقش احزاب سیاسی در جبهه اصلاح‌طلبان است، او را در یک گردهمایی شبانه برکنار کردند.

اما این اقدام با واکنش شدید عضو سابق حزب تندرو اعتماد ملی مواجه شده و او با انتشار و ارسال چند سند به کمیسیون ماده 10، مخالفانش را کودتاچی نامید. [1] منتجب نیا در آخرین مصاحبه خود، بعضی اعضای حزب جمهوریت را متهم به براندازی و سلطنت‌طلبی و نیز ارتباط با جاسوسان کرد.

یک روز پس‌ازاین افشاگری، دومین کنگره حزب جمهوریت برگزارشده و بنا بر اطلاعیه منتشرشده از سوی این حزب، مخالفان و عوامل مشکوک از حزب اخراج شده‌اند[2]

در این اطلاعیه آمده است: «طبق مصوبه اعضای مجمع عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، آقایان رحمت اله بیگدلی، محسن رفیعی فر، اسفندیار عبدالهی، نیما کشوری و ایرج کاظمی، متخلف شناخته‌شده و از عضویت در شورای مرکزی حزب عزل شدند. همچنین با استعفای آقایان مهدی مازنی، مهدی دلجو و مجید نصیرپور موافقت شد»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: طبق اعلام قبلی، مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده حزب جمهوریت به‌صورت مجازی و با حضور نماینده وزارت کشور و اکثریت اعضا برگزار شد. در ابتدای جلسه با رأی اعضا، خانم سمیه طهماسبی و آقایان پرویز سارانی و سید داود افضلی به عنوان هیئت‌رئیسه انتخاب شدند و آیت‌الله رسول منتجب نیا نیز به دعوت هیئت‌رئیسه در جایگاه حضور یافت.

پس‌ازآن، طی انتخاباتی، برخی تغییرات در اساسنامه و مرامنامه به تصویب مجمع عمومی رسید و برخی افراد متخلف نیز از عضویت در شورای مرکزی حزب عزل شدند و با استعفای سه نفر از اعضای شورای مرکزی موافقت شد. ساناز فاضلی، ابراهیم ابراهیمی و فرانک محمدی هم به ترتیب به عنوان بازرسان اصلی و مرتضی طائفی و محمد قنبری به عنوان بازرسان علی‌البدل به مدت یک سال انتخاب شدند».

منتجب نیا پیش‌ازاین گفته بود که دست‌هایی از بیرون حزب سعی در دخالت در امور داخلی آن‌ها را داشته و اعضا را تحریک می‌کنند که علیه دبیر کل شورش کنند.


[1] https://www.khabaronline.ir/news/1484705

[2] https://www.isna.ir/news/99112417817

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات