۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۴۶۶۵
دین و زیست مجازی (۱)؛

خطری به عظمت یک کشور!

خطری به عظمت یک کشور!
وقتی حکمرانی مستکبران جهان در فضای سایبری را تحلیل می‌کنیم، به اولویت آن‌ها در نابودی خانواده‌ها از هر طریقی خواهیم رسید و در مقابل غفلت مسئولان خود را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی با هدف انسان سازی و تحول در وجود انسان‌ها پیش آمد و با همین آرمان در ۱۵ سال از ۴۲ تا ۵۷ محقق شد. بعد از انقلاب حضرت امام با در دست داشتن تمام مناسبات حکومتی، تحول فرهنگی را در تمام نهادهای جامعه جاری ساخت و شخصا پرچم انقلاب فرهنگی را در کشور نگه‌داشت. حال این انقلاب به مهمترین نهاد جامعه که البته اولین نهاد اجتماع نیز می‌باشد، نمی‌تواند بی‌توجه باشد و صد البته که انقلاب اسلامی به هیج وجه نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده و برای شکل‌گیری و تداوم هر چه بهتر آن دغدغه وافری دارد.

پیامبر اسلام(ص) درباره ارزش و اهمیت این نهاد که نهاد خانواده می‌باشد، می‌فرمایند: «مَا بُنِی فِی الْإِسْلَامِ بِنَاءٌ أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَعَزُّ مِنَ التَّزْوِیج»؛ یعنی نزد خداوند عزوجل بنایی در اسلام عزیزتر و دوست داشتنی‌تر از ازدواج نیست. جامعه شناسان نیز خانواده را اولین و مهمترین نهاد اجتماعی می‌دانند و ادیان دیگر نیز به چنین گزاره‌ای اعتقاد دارند. با این حال چرا در نزد مسؤولان دولتی و غیردولتی اینقدر نسبت به خانواده بی‌توجهی وجود داشته و با باز گذاشتن و رها کردن عرصه زیست مجازی به نابودی خانواده‌ها کمک می‌کنند؟

فضای سایبری عاملی برای تزلزل خانواده‌ها شده است!

با نگاهی به وضعیت فعلی جامعه و زندگی امروز مردم به سرعت متوجه خواهیم شد که عوامل تزلزل خانواده‌ها نسبتا بیشتر از عوامل تداوم آن‌ها می‌باشد. به طور قطع آموزه‌های اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی دلیل عدم تداوم خانواده‌ها نیستند و اسلام در سیاست‌گذاری‌های خود برای خانواده کاملا دقیق و حساب شده عمل کرده است؛ تاجایی که وقتی به دنبال تفسیر عملی آیات قرآن کریم و احادیث نبوی درباره خانواده بگردیم، به خانواده حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) می‌رسیم که چگونه با تمام سختی‌ها جنگیدند و در کنار هم فرزندانی تربیت کردند که لقب «سرور جوانان اهل بهشت» را به دست آوردند.

اما مشکل عدم تداوم در خانواده‌های ایرانی چیست؟ اگر از تمام دلایل علمی و تحلیلی که نسبی‌گرایی در ارزش‌ها، تحول نظام معنایی خانواده، تحمیل ازدواج، ظواهر دست و پا گیر، ازدواج بدون شناخت و... بگذریم، و اگر هم از شانه خالی کردن مسؤولان دولتی و غیردولتی نیز بگذریم، به مسأله فضای مجازی و زیست دیجیتال خواهیم رسید که چگونه در تزلزل خانواده‌ها ایفای نقش می‌کنند.

اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و امثالهم از جمله عواملی برای تزلزل خانواده‌ها می‌باشد که با نظر انداختن به آن‌ها به ایجاد ذائقه‌های غلطی خواهیم رسید که برای تک تک مخاطبان در نظر گرفته‌اند. با در نظر گرفتن آرمان انقلاب اسلامی برای تحول و کامل کردن انسان‌ها در تمام شئون زندگی، به احتمال بسیار زیادی کارشناسان و مسئولان فضای مجازی و به عبارتی فضای سایبری که این فضا را یک فضای سکولار می‌خوانند، به شدت در اشتباه هستند. چرا که سکولار خواندن این فضا باعث می‌شود تا مسؤولان و مخاطبان در برخورد با تمام زیر مجموعه‌های فضای سایبری به صورت خنثی عمل کرده و سرشبکه‌های اصلی فضای سایبری در جهان که یک عده مستکبر و صهیونیست هستند برای تمامی نهادها و مخاطبان آن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

حکمرانی فضای سایبری غرب برای نابودی خانواده‌ها

باید دقت کرد که وقتی سخن از فضای سایبری می‌شود، تماما نظر به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌‌ها نیست؛ بلکه تمام عرصه‌های دیجیتالی که به نحوی در ارتباط با زندگی مردم هستند را شامل می‌شود از جمله؛ رسانه‌ های فردی و جمعی، سرگرمی‌های مجازی و‌... . این فضا در نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب یک فضای ساده نبوده و تاثیرات آن را کاملا واقعی می‌دانند؛ بنابراین دغدغه ایشان در این باره درحدی است که اگر رهبر نمی‌بودند حتما رئیس فضای مجازی کشور را برای انجام وظیفه انتخاب می‌کردند.

و در انتها باید گفت که بسیاری از دغدغه ‌های فراموش شده رهبری در عرصه فضای مجازی باعث شده است که این فضا به تمام خانواده‌ها ضربه جبران ناشدنی بزند. دشمنان برای آلوده کردن خانواده‌ها و تخدیر کردن جوانان از تمام ظرفیت فضای سایبری استفاده می‌کنند؛ به عبارتی از تمام قدرت حکمرانی در فضای سایبری خود استفاده می‌کنند تا سبک زندگی آلوده غربی را در تک تک خانواده‌های ایرانی وارد کند و بی‌توجه مسئولان و والدین نسبت به این فضا باعث می‌شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان در منجلاب سرگرمی‌های مجازی،  رسانه‌های فردی و جمعی به دام بیفتند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
..انتقاد
1
0