۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۷۴۷۵۳
علی عسگری در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است/ در یک جنگ نابرابر رسانه ای قرار داریم

همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است/ در یک جنگ نابرابر رسانه ای قرار داریم
رییس رسانه ملی با تأکید بر اینکه امروز دشمن براندازی نرم، هویتی و فرهنگی را پیگیری می کند، گفت: امروز همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عبدالعلی علی عسگری رییس رسانه ملی عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی اجمالی از روند فعالیت های صدا و سیما در چند سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 97 دشمن می گفت ایران اسلامی چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید، از این جهت ما برنامه هایی را طراحی کردیم و با آنها به مقابله پرداختیم.

وی طرح ها و برنامه های رسانه های بیگانه برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم به ویژه جوانان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ما در چنین شرایطی سعی کردیم روحیه ضد آمریکایی و ضد استکباری مردم را به نمایش بگذاریم؛ از این جهت با همه مشکلاتی که وجود داشت با فرهنگ سازی توانستیم بزرگترین تظاهرات ضد آمریکایی در ایران را در 13 آبان 97 صورت دهیم و به دشمن نشان دهیم که ایران برای آمریکا مین گذاری شده است.

علی عسگری با بیان اینکه ما با برنامه های خود توانسته ایم تصورات دشمن را تغییر دهیم، عنوان کرد: ما برای راهپیمایی 22 بهمن 97 دروغ گویی های دشمن را افشا کرده و امیدآفرینی کردیم تا بتوانیم بزرگترین راهپیمایی را رقم بزنیم که همینطور هم شد.

رییس رسانه ملی عملکرد این رسانه را در پوشش حوادثی همچون سیل، زلزله و وقایع 98 مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، از آن جهت که دارو و درمانی نداشت احساس کردیم رفتار اجتماعی مردم می تواند حافظ سلامت جامعه باشد، برای همین سعی کردیم سبک زندگی جدیدی را به مردم بیاموزیم؛ ما در همان روز انتخابات که این خبر منتشر شد کار خود را آغاز کردیم و عملیات های رسانه ای مان تا کنون به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی با تشریح عملکرد رسانه ملی در زمینه ایجاد بستر آموزشی برای کودکان و نوجوانان و پوشش رسانه ای ماه محرم و راه اندازی حسینیه ایران و آموزش رعایت فاصله اجتماعی در عزاداری ها اضافه کرد: به دلیل اینکه رسانه ملی در زمینه کرونا همپای دولت گام برداشت توانستیم در جامعه شاهد نظم باشیم و اپیدمی کاهش یابد.

علی عسگری با اشاره به اینکه امروز 280 شبکه ماهواره ای علیه ایران کار می کنند و رسانه ملی یک تنه در برابر آنها ایستادگی می کند، تأکید کرد: 130 شبکه ماهواره ای به زبان تهرانی و بیش از 140 شبکه ماهواره ای نیز به زبان های قومیتی در حال فعالیت هستند، از این رو اگر ذره ای آنتن ما سرد شود مخاطبان به آنها روی می آورند و این کار نیز به تغیر ذائقه شان منجر می شود.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه امروز فضای مجازی به منشأ هرگونه پلیدی که انتها ندارد تبدیل شده است، تصریح کرد: ما گرفتار یک جنگ نابرابر با شیطان بوده و در یک جنگ رسانه ای نابرابر قرار داریم که هر روز ادامه دارد؛ امروز با یاری خداوند است که می توانیم جلوی حمله ها و هجمه های آنها به عقاید مردم به ویژه جوانان را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن براندازی نرم، هویتی و فرهنگی را پیگیری می کند، بیان کرد: امروز همه تهدیدات دشمن رسانه پایه است، از این جهت رسانه در مقابله با آن نقش کلیدی دارد؛ امروز با توجه به اینکه بودجه کل رسانه ملی ما به اندازه بودجه یکی از شبکه های بی بی سی نیست، باید دانست که خداوند به ما کمک می کند تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم؛ تنها بودجه بی بی سی 1، حدود 1 میلیارد و 400 میلیون پوند است که کل بودجه ما کسری از آن محسوب می شود.

علی عسگری با بیان اینکه سیاست ما در رسانه ملی جذب حداکثری است، با ارائه توضیحاتی درباره رویکرد این رسانه برای فرهنگ سازی در زمینه قیامت باوری ابراز کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی بیان کنیم بزرگترین مانع را در برابر شیطان ایجاد کرده ایم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Hadi A
Iran, Islamic Republic of
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
متاسفانه این اقا اداره سازمان صدا و سیما را با بنگاه داری اشتباه گرفته است حال می گوید جنگ رسانه ای چه جنگی است که در ان بر روی کاناپه لم داده اید و شدت خوشی جوانتر دیده می شوید جنگ رسانه ای ادم خود را می خواهد .. انتقاد
0
0
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
حمایت از رسانه ملی که در صف اول مبارزه با رسانه های غول پیکر جهانی قرار داره.
0
0