۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۷۴۷۵۴

یادداشتی از آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حلول ماه مبارک رجب

یادداشتی از آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حلول ماه مبارک رجب
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در یادداشتی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان نوشت: برای نجات ممالک اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان دعا کنید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در یادداشتی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان نوشت:  اين اوقات گرانبها را غنيمت داشته و براي خود و ديگران و براي نجات ممالک اسلامي از دشمنان اسلام و پيروزي و سربلندي مسلمانان جهان دعا کنيد.

متن این یادداشت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام بر ماه مبارک رجب، سلام بر رجبيون، سلام و تحيات و غفران و رحمت الهي بر روزه داران این ماه، سلام بر عزيزاني که نداي «اين الرجبيون» را لبيک گفته، و بر سر سفره رحمت خداوند متعال نشسته و از نعمت‌هاي بيکران آن بهره‌مند مي‌شويد. بر خود بباليد ‌و به اين سعادت بزرگ، افتخار نماييد، و شکر خداي منّان را بجا آوريد.

کدام لذت دنيايي را مي‌توان با اين لذات حالات خوش معنوي مقايسه نمود؟ کجايند آنان که به فکر عيش و نوش مادّي و تفريح‌هاي غيرسالم همراه با گناه و لذّات زودگذر دنيا هستند؟! أين الملوک و ابناء الملوک؟

 آيا مي‌توان براي قرب به خداوند و رسيدن به مقام والاي انسانيت ارزش مادي معين نمود؟ آيا مي‌توان لحظه‌هاي پرفيض و با نشاط سحر و افطار شما روزه‌داران ماه رجب را با زمان ديگران مقايسه نمود؟ هرگز، هرگز، اينجاست که بايد آيه شريفه قرآن را با توجه و تدبر تلاوت نمود: «يا أيّها الّذين آمنوا استجيبوا لله و للرّسول إذا دعاکم لِما يُحييکم؛ اي کساني که به خدا و پيامبر ايمان آورده‌ايد، به خداوند و پيامبر او پاسخ بگوييد ‌آنگاه که شما را مي‌خوانند تا حيات و زندگي واقعي به شما هديه کنند.»

آري، اين است حيات حقيقي و اين است زندگي سرشار از معنويت و روح پاک و تهذيب نفس و تقرب به خداوند متعال، خود را براي انجام وظايف و تکاليف الهي آماده مي‌کنيم و به پيامبر بزرگ رحمت حضرت ختمي مرتبت‌ ‌صلّی الله عليه و آله عرض مي‌کنيم:

در اين دوره که وجود نازنين و شريف دوازدهمين فرزند برومند شما امام عصر ‌عجّل الله تعالي فرجه الشريف در غيبت بسر مي‌برند، ما با تمام وجود اعلام مي‌نماييم که مانند يک سرباز فداکار و آماده، از احکام نوراني اسلام و معارف غني اهل بيت ‌عليهم السلام حمايت نموده و وظيفه خود مي‌دانيم امر به معروف و نهي از منکر را ميان جامعه خود انجام داده و با بدعت‌ها و مطالب انحرافي از دين برخورد داشته و اين افتخار را تا ظهور موفور السرور آن وليّ دوران و قطب عالم امکان براي خود محفوظ بداريم.

عزيزانم! اين اوقات گرانبها را غنيمت داشته و براي خود و ديگران و براي نجات ممالک اسلامي از دشمنان اسلام و پيروزي و سربلندي مسلمانان جهان دعا کنيد، و فرج حضرت بقية الله الأعظم‌ عجّل الله تعالي فرجه الشريف را از خداوند متعال مسئلت نماييد؛ أللّهم عجل و قرب زمانه و اجعلنا مِن اَعوانه واَنصاره آمين رب العالمين.

از همه شما التماس دعا دارم.

/998/ج

ارسال نظرات