۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۷۴۷۵۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم:

پاسداری از انقلاب در گرو فعالیت های جهادی است

پاسداری از انقلاب در گرو فعالیت های جهادی است
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه پاسداری از انقلاب در گرو فعالیت‌های جهادی است، گفت: علما باید به امور معیشتی و اقتصادی مردم وارد شوند و به ثروت و اقتصاد جهت دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در نشست کارگروه های تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم که سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه سپاه برگزارشد گفت: هیچ کس جز خدای متعال.نمی تواند در مقابل  فعالیت های جهادی تشکر و قدردانی کند

وی افزود: عمق و عظمت و شعاع کار شما جهادگران بسیار وسیع است و نمی توان آن را در چارچوبی حصر کرد و پاسداری از انقلاب خلاصه در فعالیت های شما می باشد.

حجت الاسلام اکبری خطاب به روحانیون جهادگر گفت: امروز اتفاق مبارکی رخ داده و دو گروه به هم پیوند خورده‌اند که پاسداران و شما روحانیون جهادگر و انقلابی هستید؛ پاسداران سبز پوش سپاه از آرمانهای بزرگ نظام دفاع می‌کند و ما معتقد هستیم که این انقلاب بر گرفته از انقلاب حضرت خاتم الانبیا (ص) و زمینه ساز نظام جهانی امام عصر (عج) می باشد

وی ضمن اشاره به جایگاه روحانیون جهادگر  ادامه داد: شما پیاده‌ نظام این انقلاب هستید و وظیفه پاسداری حقیقی همین فعالیت های شما و خدمت رسانی صادقانه ای است که  به مردم می کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه قم با اشاره به واقعه عاشورا گفت: هنگام دفن بدن سیدالشهدا افرادی که در کنار ایشان بودند،دیدند در بدن امام حسین(ع) یک زخم در کتف مبارک نسبت به بقیه زخم ها متفاوت است و امام سجاد فرمودند: علت این زخم آن است که پدرم در دل شب حمل بار و غذا برای ضعفا می نمود که بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)  فرمودند:خدمت به محرومین مبارزه با استکبار است و خدمت صادقانه دو محصول دارد وآن رزق و اجر کریم است، کجا می شود این فضا را ایجاد کرد تا از این موهبت استفاده کرد؟ ولی امروز این فضا برای شما ایجاد شده است، باید انسان تلاش کند و خود را در مسیر خدمت به خلق قرار دهد تا از برکات معنوی آن استفاده کند.

وی خطاب به مسؤولان گروه های جهادی خاطر نشان کرد:کاری که امروز شما انجام می دهید، پیامبران و معصومین نیز در زمان خود انجام می دادند و به پیروان خود نیز نسبت به انجام این فعالیت ها امر کرده اند؛ لذا باید توجه ویژه ای جهت انجام این فعالیت ها داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری در ادامه گفت:قرآن کتابی جهانی است و دستورات آن زمان خاصی ندارد، اولیا و علما اسلام به وسیله قرآن و احادیث حرکت کردند تا جامعه را از آسیب ها و خطرات مصون بدارند و اگر علما زمان خود را بشناسند، مردم را در مسیر درست قرار خواهند داد و برای خدمت به خلق قیام و حرکت میکنند؛ فعالیت های مختلف شما حاصلش جلوگیری از مهاجرت به شهرها می باشد زیرا مهاجرت بیش از حد روستا به شهر سبب بیکاری،اعتیاد،تخلفات،جرم ها و مشکلات مختلف دیگری می شود ولی اگر نیروی انسانی مناسب در روستاها بمانند و فعالیت اقتصادی خود را انجام دهد وحاصل دست رنج خویش را استفاده کند، بسیار سودمند است.

وی با توجه به وظیفه علما گفت: کار عالمان این نیست که فقه بخوانند و بعد از آن این علم را در کتابخانه ها نگهداری کنن؛ بلکه علما باید به امور معیشتی و اقتصادی مردم وارد شوند و به ثروت و اقتصاد جهت دهند و آن رزق حلال است.

حجت الاسلام اکبری در پایان اظهارکرد:  از دیگر کار مهم علما؛ تربیت نیروی انسانی و متعهد هست و  با توجه به وجود نیروی انسانی بسیار و مشکلات فراوانی که در جامعه دیده می شود می ‌توان نتیجه گرفت که مدیریت درستی در بعضی از دستگاههای کشور  نبوده است؛ چرا که نیرو  و هزینه بسیاری صرف می‌شود ولی خروجی پایینی مشاهده می‌‌گردد . لذا  باید مدیران کاردان، امین، عالم و با تخصص و قدرت اجرایی بالا  تربیت شوند و در جایگاه مناسب قرارگیرند  تا شاهد خدمات رسانی بسیاری برای مردم عزیزمان باشیم و درجهت رفع مشکلات آنان بکوشیم./998/د102/ب1

ارسال نظرات