۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۸۶۳
دین و زیست مجازی (۳۶)؛

زیست مجازی و خواب مسؤولان

زیست مجازی و خواب مسؤولان
حجت الاسلام فرهادیان گفت: متاسفانه بر فضای مجازی نظارتی وجود ندارد مثل اینکه مسئولین فرهنگی همه در خوابند وظیفه نخبگان جامعه تذکر جدی است.

حجت الاسلام رضا فرهادیان رئیس مجموعه توحید در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: با توجه به حادثه ای که در مورد بیماری کرونا در زمان ما پیش آمده است، این موضوع در حالی که تهدیدی برای جامعه بود ولی باتوجه به بنیان فکری ما این تهدید یک  فرصتی را برای ما  مهیا کرد که کشف ظرفیت های فضای مجازی در حوزه های مختلف فردی واجتماعی بود از آن جمله در آموزش و پرورش ظرفیت های نهفته بود که کشف شد.

وی  با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی افزود:  در فضای مجازی نهادینه سازی ارزش ها را داریم که به کمک این فضا زمینه های خوبی در جهت یاری رساندن به نیازمندان و بیماران ومحتاجان فکری و مادی ومالی در این زمینه پیدا شد متاسفانه گاهی اوقات مطالبی در کانال ها وشبکه های رسانه های رسمی کشورگذاشته می شود که تصور می کنند بین فضای حقیقی و مجازی فرقی وجود دارد در حالی که این دو فضا یکی شده اند و همان گونه که باید در فضای حقیقی از غیبت، شایعه‌پراکنی، از بین بردن آبروی مومن و گناهان صغیره و کبیره وبی حجابی وبدحجابی استغفار کرد در فضای مجازی نیز چنین است.

پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: حوادثی که در عالم پیش می‌آید سیر طبیعی خود را طی می کند و نمی توان با آن مقابله کرد، منتها باید به شیوه‌های مختلف خودمان را مقاوم سازی کنیم در بحث فضای مجازی نیز باید روحیه خود داری و نگهداری را به وسیله تقوا  در بین آحاد جامعه افزایش دهیم، قطعاً شورای عالی فضای مجازی باید نظارت جدی تری بر این فضا داشته باشد اما نمی دانم چرا کاری انجام نمی دهند، این یک فاجعه است که جوان ما درتیررس هجمه روانی این فضا بدون دفاع قرارگرفته است.

حجت الاسلام فرهادیان بیان داشت: متاسفانه نظارتی هم وجود ندارد حتی بر عملکرد صدا و سیما هم نظارت جدی در این چند سال اخیر مشاهده نمی شود، شبکه خانگی با این شیوه تکلم و پوشش بسیار مفتضح و مخرب شده است و این با جمهوری اسلامی سازگاری ندارد مثل اینکه مسئولین فرهنگی همه در خوابند وظیفه نخبگان جامعه تذکر جدی است تا مسئولان فرهنگی از خواب غفلت بیدار شوند و ازپاسخگویی که دربرابر امام زمان علیه السلام و پروردگار متعال باید داشته باشند ، مطلع شوند!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبد الله ایرانپور
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
سلام;لطفابفرمایید مجلس روحیه زنده جهادی خودرابابطلان قانون خلاف قانون اساسی و تعبیرامظهر"مفتخواری ومفتجویی" وتبعیض بین ملی و شامل اقلیت3000نفری ازمدیریت کلیدی بیمارگونه؟وماهی دههامیلیاردتومان؟ ومطالبه عمومی22بهمن ها؟یعنی امکان دریافتی وحقوق"7برابری"حداقل بگیران رابادرج در بودجه1400کلاماوعملااثبات کنند.تشکر(عبداله ایرانپور)
0
0