۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۷۴۹۱۵

شکاف فرهنگی به بزرگی فضای مجازی

شکاف فرهنگی به بزرگی فضای مجازی
شرط مقابله با ویروس منحوس کرونا، واکسینه شدن است و ورود در فضای مجازی منوط بر واکسینه شدن در عرصه های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی است که باعث تبدیل تهدید به فرصت می شود.

حجت الاسلام علی منتظری مدرس حوزه علمیه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با موضوع زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: فضای مجازی و شبکه های ارتباطی و اجتماعی جایگاهی برای فریب جوانان و تخریب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ناحیه دشمن و ابزاری برای پخش و نشر فیلم های غیر اخلاقی، اعتقادی و وجود شبهات در زمینه توحید، معاد، نبوت، امامت شده است.

وی بیان کرد، از آنجایی که شرط مقابله با ویروس منحوس کرونا، واکسینه شدن است، ورود در فضای مجازی منوط بر واکسینه شدن در عرصه های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی می باشد که باعث تبدیل تهدید به فرصت می شود.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت، مسئولان مربوطه باید شرایط زیست و استفاده مومنانه از فضای مجازی را فراهم کنند که از طریق بومی سازی و خارج کردن زیرساخت های خارحی که باعث از بین رفتن و اخلاق اسلامی شده است، میسر می شود.

وی با تاکید بسیار، بیان کرد، افراد متدیّن و اقشار حزب اللهی جامعه باید هوشیار و آتش به اختیار باشند و در مواقع مورد لزوم، اقدام و عمل کنند و مانند جلوگیری از از نشر اکاذیب در مورد رهبر معظم انقلاب و مباحث اخلاقی، رفتاری و مراقبت کردن از بعضی مسائلی که موجب انحطاط است؛ بشوند.

مدرس حوزه و داشنگاه در تقسیم وظایف فردی و اجتماعی در فضای مجازی خاطرنشان کرد، مسولان باید مانع دسترسی آسان و بدون محدودیت به فضای مجازی باشند در حالی که در بسیاری از کشورهای مختلف، فضای مجازی محدود است و با بومی سازی، ایجاد حریم امن و حفظ امنیت، زیرساخت این فصا را تقویت کنند و افراد متدیّن و مومن وظیفه تبیلغ و نشر دین اسلام برعهده داشته باشند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به زیست مومنانه در فضای مجازی گفت، متاسفانه فضای مجازی در کشور ما یله و رها شده است، از آنجایی که ویروس و بیماری، فقط افراد ضعیف و قشر اسیب پذیر را مبتلا میکند، فضای مجازی، همه افراد جامعه را خواه ناخواه درگیر خواهد کرد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات