۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۰۲۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد مطرح کرد؛

کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی می شود

کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی می شود
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد گفت: مجمع نمایندگان طلاب وظیفه خود می داند برای حضور پرشور مردم در پای صندوق رأی برنامه ریزی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در سی و چهارمین جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب که شب گذشته در سالن جلسات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که از سوی مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای حوزه های علمیه انجام شده است، مسأله مدارک حوزوی بود که اقدامات مناسبی از سوی ایشان صورت پذیرفت تا نگرانی برخی از طلاب و فضلا برطرف شود.

وی ابراز داشت: ایشان در دهه هفتاد تلاش کردند ۱۱ رشته کارشناسی ارشد و پیوسته و دکتری برای مؤسسه آموزشی –پژوهشی امام خمینی (ره) مصوب شود تا طلاب بتوانند در این مؤسسه جذب شده و به تحصیل رشته های تخصصی بپردازند تا دغدغه برخی طلاب حل شود و این کار ایشان سبب شد رشته های تخصصی بسیاری در حوزه ایجاد شود.

کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی می شود

بزرگترین کار علامه مصباح یزدی کادرسازی برای نظام بود

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: بزرگترین کار این علامه بزرگ، کادرسازی برای نظام بود که نیروهای بسیاری را در مؤسسه امام خمینی (ره) تربیت کرد و تحویل نظام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: ایشان همچنین ۱۱ نفر از شاگردان خود را در آن زمان به خارج از کشور اعزام کرد تا آنان، نظرات صاحب نظران علوم غربی را بخوانند تا بتوانند به نقد این نظرات پرداخته و نظرات اسلامی را ارائه دهند.

وی بیان داشت: وجود ایشان بسیار برای حوزه مؤثر بوده و ثمرات بسیاری را داشته است و حوزویان از آن استفاده کرده اند.

کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی می شود

کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی شود

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: اگر امروز مرحوم آیت الله مصباح یزدی، مرحوم آیت الله یزدی و دیگر بزرگان در قید حیات بودند، یقینا دغدغه انتخابات ۱۴۰۰ را داشتند؛ به همین دلیل مجمع نمایندگان طلاب نیز وظیفه خود می داند برای حضور پرشور مردم در پای صندوق رأی برنامه ریزی کرده و محتوای مناسبی را در این چند ماه باقیمانده تا انتخابات ارائه دهد؛ به همین دلیل پیشنهاد دادیم کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ در مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی شود تا بتوانیم با همفکری نمایندگان محترم، محتوای مناسبی را ارائه دهیم تا شاهد تقویت نظام در سال ۱۴۰۰ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: اگر مجمع نمایندگان طلاب در این چهار ماه باقیمانده تا انتخابات، هیچ فعالیتی را انجام نداده و فقط بر روی مسأله انتخابات تمرکز کند، حتما کار بزرگی انجام داده و باید سهم خود را برای حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رأی ایفا نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: فرم هایی برای شرکت نمایندگان محترم طلاب در این کارگروه تهیه شده که با ثبت نام و حضور در این کارگروه می توانید اثرات بسیاری را داشته باشید.

همچنین در این جلسه حجج اسلام والمسلمین جاجانی و سید علیرضا تکیه‌ای نیز به عنوان ناطقان اول و دوم به ایراد سخن پرداختند.

برنامه بعدی مجمع عمومی، بررسی طرح حیات طیبه بود که نمایندگان طلاب پس از توضیحات حجت الاسلام والمسلمین گرجی، از اعضای کمیسیون اخلاق و تربیت مجمع نمایندگان به کلیات این طرح رأی موافق دادند.

گفتنی است این طرح درباره حمایت از خانواده طلاب و فضلا می باشد./998/ت304/ب1

ارسال نظرات