۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۵۰۳۷
حجت الاسلام عابدی نژاد تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی

گزارشی از روند فعالیت های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی
قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی گزارشی از روند فعالیت های این مرکز ارائه کرد و گفت: بزرگترین مجاهدت ما صیانت از نظام توحیدی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی صبح امروز در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه نتیجه تقوای اجتماعی، تحقق نظام توحیدی است، گفت: در سایه نظام توحیدی برکات مادی و معنوی برای انسان رقم می خورد و امروز باید دانست بزرگترین مجاهدت ما صیانت از نظام توحیدی است.

گزارشی از عملکرد مرکز تحقیقات حکومت اسلامی

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات حکومت اسلامی دارای سه پایه آموزشی، پژوهشی و ترویجی است، اظهار داشت: در قسمت آموزش طرح بسیار خوبی به نام شبکه استانی ولایت فقیه برا مرتبط سازی اساتید فعال در این زمینه در سراسر کشور داریم؛ امسال این طرح را در 10 استان اجرا کرده ایم.

حجت الاسلام عابدی نژاد خاطرنشان کرد: ما تا کنون 20 نشست علمی در زمینه نیازهای به روز جامعه سیاسی به صورت وبیناری برگزار کرده ایم که از جمله آن ها می توانیم به وبینار مبانی حکومت اسلامی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی بیان کرد: با همکاری ها و هدایت های آیت الله کعبی توانستیم نظام های مسائل در زمینه نیازهای حکومت اسلامی را تدوین کنیم که سیمای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در کتب درسی و شاخص های پیشرفت قضایی از جمله آنها است.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در حوزه تولیدات رسانه ای با جذابیت های بصری گفت: در این زمینه تولیدات متناسب برای فضای مجازی و تهیه درس گفتارهای کوتاه به صورت کلیپ را داشته ایم و فراخوان جشنواره تولیدات چند رسانه ای را نیز در اسفندماه خواهیم داشت.

پ/گزارشی از روند فعالیت های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی

حجت الاسلام عابدی نژاد گزارشی از دوره های مهارت افزایی در زمینه نظریه پردازی برای حکومت اسلامی که از سوی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی برگزار شده است، ارائه کرد و گفت: ما در بخش بین الملل نیز برنامه مشترکی را با معاونت بین الملل حوزه آغاز کرده ایم تا با تربیت نیروی انسانی بتوانیم در عرصه بین الملل در زمینه حکومت اسلامی و اندیشه سیاسی اسلام گام برداریم.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی مطرح کرد: طی تفاهم نامه ای که با جامعه المصطفی(ص) منعقد ساختیم، دوره هایی برای مهارت افزایی اساتید و اعضای هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) برگزار کرده ایم و هر زمان به حد مطلوبی در مهارت برسیم، فعالیت های خود را در میان طلاب خارجی افزایش خواهیم داد.

فراخوان سال آینده همایش کتاب سال حکومت اسلامی

وی از رونمایی پوستر فراخوان همایش کتاب سال حکومت اسلامی برای سال آینده خبر داد و با بیان اینکه از این به بعد همه ساله همایش کتاب سال خواهیم داشت، گفت: درصدد گسترش این همایش در عرصه بین الملل هستیم.

برای همایش امسال کتاب سال حکومت اسلامی در سه محور «فقه حکومتی» شامل فلسفه، مبانی و مسائل کلان، «اندیشه سیاسی» به صورت مطلق و «حقوق عمومی» فراخوان منتشر کردیم حدود 230 اثر اعم از کتاب و پایان نامه از سوی بیش از 70 مرکز علمی و پژوهشی به دست ما رسید و در نهایت 8 اثر انتخاب شد که 3 عنوان پایان نامه برگزیده و 5 عنوان کتاب شایسته تقدیر است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات