۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۵۰۷۱
آیت الله تحریری:

طلاب و حوزه های علمیه پشتوانه نظام و حاکمیت اسلامی باشند

طلاب و حوزه های علمیه پشتوانه نظام و حاکمیت اسلامی باشند
آیت الله تحریری با بیان اینکه باید حوزه علمیه پشتوانه حاکمیت اسلامی باشد، گفت: حوزه‌های علمیه معارف ناب محمدی را بدون انحراف و تحریف از منابع غنی اسلامی استخراج کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری در آیین رونمایی و افتتاح کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی که عصر امروز در حوزه علمیه فخریه مروی تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حلول ماه مبارک رجب گفت: باید عقل و قلب ما روحانیون، منبع و محل نزول معارف حق و آنچه قرآن بدان دعوت می کند و سخنان پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه حوزه علمیه فخریه مروی دارای قدمت دویست ساله است، افزود: بزرگانی از متکلمان، فقها و فلاسفه در این حوزه علمیه پرورش یافتند و از آنها آثار فراوانی برای جامعه علمی کشور به ارمغان رسیده است.

وی با بیان اینکه باید طلاب و حوزه های علمیه پشتوانه نظام و حاکمیت اسلامی باشند، اظهار داشت: حوزه های علمیه معارف ناب محمدی را بدون انحراف و تحریف از منابع غنی اسلامی استخراج و در علوم انسانی تحول ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه مروی بیان کرد: برای نشان دادن تلاش ها و دستاوردهای چهار دهه حوزه های علمیه، علما و طلاب با همت مرکز مدیریت حوزه علمیه گفتمان انقلاب اسلامی را شکل دادند و همچنین کتابخانه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی تأسیس شد.

مدیر حوزه علمیه مروی ابراز کرد: حوزه های علمیه پژوهشگران و استادانی را تربیت و پرورش دهند که بتوانند علوم انسانی را از منابع ناب اسلامی استخراج و این معارف را در مراکز علمی و دانشگاهی ترویج کنند.

وی با بیان اینکه همواره دشمنان درصددند که ما را از افکار غنی قرآن و سنت دور کنند، گفت: طلاب و روحانیون همراه با مجاهده علمی، مجاهدت روحی و معنوی را مد نظر داشته و همچنین باید مراقب مرعوب شدن دیدگاه اندیشمندان غربی در عرصه علوم انسانی باشند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات