۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۵۰۷۳
مدیر حوزه های علمیه خبر داد؛

طراحی درختواره رشته‌های حوزوی با مشارکت ۶۰۰ استاد

طراحی درختواره رشته‌های حوزوی با مشارکت ۶۰۰ استاد
آیت الله اعرافی از طراحی درختواره رشته‌های حوزوی با مشارکت ۶۰۰ استاد حوزه علمیه خبر داد و بر لزوم برپایی دروس خارج فقه معاصر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، عصر امروز، در آیین رونمایی و افتتاح کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در حوزه علمیه فخریه مروی تهران برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از مناجات رجبیه گفت: امام خمینی(ره) گفتمان نوین اسلامی را در جهان پایه گذاری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز بر همین مسیر گام برداشته است.

معرفی و تبلیغ آثار مراکز علمی و تخصصی حوزه های علمیه در مجموعه گفتمان علمی انقلاب اسلامی

آیت الله اعرافی با قدردانی از اهتمام طلاب برای افتتاح کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی افزود: این مجموعه با تلاش معاونت پژوهش حوزه های علمیه و تمام نهادها و مؤسسات و مراکز تخصصی بدون تشریفات اداری راه اندازی شده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: راه اندازی و تأسیس مجموعه گفتمان علمی انقلاب اسلامی بدین جهت بوده که دستاوردهای حوزه های علمیه را در چهار دهه انقلاب نشان دهد و همچنین در حال حاضر شاهد ابتکارات و نورآوریی های فراوان در عرصه پژوهشی از سوی طلاب هستیم؛ اما با جمع آوری آنها به کاستی و ضعف های خود پی خواهیم برد و برای کاهش آنها باید برنامه ریزی کرد.

طراحی درختواره رشته های حوزوی با مشارکت 600 استاد

راه اندازی دبیرخانه بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه در قم

وی از راه اندازی دبیرخانه بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه در قم خبر داد و گفت: قم از عصر صادقین(ع) تا کنون مرکز پرورش طلاب و نشر معارف اسلامی و اهل بیت(ع) بود؛ هرچند با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است.

 مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در عصر رضا خان پهلوی مدارس علمیه و مراکز دینی تعطیل شد؛ اما در این دوران حوزه علمیه قم باز تأسیس شد که فروردین سال آینده یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم است.

طراحی درختواره رشته های حوزوی با مشارکت 600 استاد

 آیت الله اعرافی با بیان اینکه با مشارکت 600 استاد حوزه های علمی، درختواره رشته های حوزوی تدوین شده است ابراز کرد: 16 حوزه دانشی و 400 مقطع علوم درسی در این درختواره پیش بینی شده است که درصدد اجرایی کردن این طرح در حوزه های علمیه هستیم.

طراحی درختواره رشته های حوزوی با مشارکت 600 استاد

لزوم برپایی دروس خارج فقه معاصر در حوزه های علمیه

وی بر لزوم برگزاری دروس خارج فقه معاصر در حوزه های علمیه تاکیید کرد و افزود: دروس خارج فقه معاصر در دل حوزه شکل گرفته است که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و همچنین درس های خارج غیر فقه و اصول در حوزه در حال برگزاری است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: استادان جوان بکوشند خلأهای علمی و پژوهشی کشور را پر کنند و پاسخگوی نیازهای علمی نوین و جهانی باشند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات