۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۵۳۷۱
تحریف بنیانگذار (۴۱)

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ
استاد و محقق حوزه علمیه قم گفت: امروز نفوذ جریان لیبرال و غرب‌گرا در مجموعه‌ها و نهادهای منتسب به بستگان امام خمینی(ره) آشکار و علنی شده است.

حجت‌الاسلام محسن رضایی، استاد و محقق حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با هشدار به تحریف اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی(ره) در جامعه گفت: از ابتدای انقلاب جریان سکولار به دنبال تحریف اندیشه‌ها، مکتب و سخنان امام راحل بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: جریان تحریف از زمان حیات امام راحل تا کنون چند موضوع را در دستور کار خود قرار داده است: اولین اقدام جریان تحریف این است که این جریان با معادل‌سازی و اصطلاح‌سازی، به دنبال تغییر مبانی و همچنین ادبیات دینی و قرآنی موجود در سخنان حضرت امام(ره) بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: به عنوان مثال اگر حضرت امام از ادبیات «مستضعفین و مستکبرین» و یا «کشورهای مستکبر و کشورهای مستضعف» سخن به میان می‌آورد، جریان تحریف با عناوین «کشورهای توسعه یافته» و «کشورهای در حال توسعه» به دنبال تغییر اصطلاحات قرآنی ایشان بود، همچنین اگر امام راحل نظام حاکم بر جهان را نظام طاغوت می‌خواندند که مشروعیت ندارد، جریان تحریف در مقابل، به دنبال محور قراردادن نظام جهانی و ترویج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و برنامه‌های آنها در کشور بودند.

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ

جریان تحریف درصدد مصادره شخصیت و نظرات امام خمینی

وی با بیان اینکه دومین اقدام جریان تحریف، مصادره شخصیت و نظرات حضرت امام خمینی(ره) است افزود: تحریف‌گران، خود را پیرو امام راحل و خط امام می‌خوانند و جریان انقلابی را مخالف و منحرف از اندیشه‌ها و مکتب امام راحل معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی اظهار کرد: سومین کار جریان تحریف، تفسیر به رأی و قرائت‌های ناصحیح از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است؛ به عنوان مثال: آنان درصددند از امام راحل چهره‌ای همراه با تسامح و تساهل ارائه کنند که قائل به اسلام رحمانی و مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده است.

پژوهشگر و محقق حوزوی ابراز داشت: متأسفانه این جریان در حال حاضر در مجموعه‌ها و نهادهای منتسب به بستگان حضرت امام (ه) نفوذ سیاسی و فکری کرده است؛ در حالی که این گونه نهادها باید حافظ اندیشه‌ها و آرمان‌های مکتب امام راحل باشند.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و پایگاه خبری جماران و نشریه حریم امام تبدیل به پاتوق جریان غیرانقلابی و غیرسازگار با اندیشه‌ها و مکتب امام شده‌اند.

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ

تحریف خط و مکتب امام راحل در واقع تحریف انقلاب و نظام اسلامی است

وی با بیان اینکه تحریف خط و مکتب امام راحل در واقع تحریف انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: باید دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی و بزرگان حوزه، در مقابل جریان تحریف اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی ایستادگی و به صراحت مواضع خود را بیان کنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: سؤال جدی جریان انقلاب اسلامی این است که افراد و مراکزی که باید حافظ و نگهبان آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی باشند، چرا تبدیل به پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ شدند و نشردهنده سخنان و دیدگاه‌های برخی از سران فتنه و افرادی که مخالف اندیشه‌های امام هستند، شدند؟

نفوذ جریان لیبرال و غرب‌گرا در نهادهای منتسب به بستگان امام خمینی

وی با بیان اینکه امروز نفوذ جریان لیبرال و غرب‌گرا در مجموعه‌ها و نهادهای منتسب به بستگان امام خمینی(ره) آشکار و علنی شده است، گفت: در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) عناصری که با بیت منتظری ارتباط دارند و با بیان دینی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه در جامعه هستند، حضور دارند که سایت جماران نیز به چهره‌سازی آنها می‌پردازد.

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ

حجت‌الاسلام رضایی ابراز کرد: دیدگاه و اندیشه آقای فیرحی در نقطه مقابل حضرت امام(ره) قرار دارد و این فرد با دیدگاه‌های خود به دنبال سست کردن مبانی اسلام و انقلاب بود؛ اما نشریه حریم امام بعد از درگذشت وی، ویژه نامه‌ای درباره وی منتشر و دیدگاه‌های افراد سکولار و نظر محمد خاتمی از سران فتنه را در این نشریه باز نشر می‌کند.

پژوهشگر و محقق حوزوی اظهار داشت: چرا پایگاه خبری جماران تیترها و مطالبی کار می‌کند که رسانه‌های معاند و شبکه‌های ضد انقلاب از آنها استقبال کرده و آنها را بازنشر می‌دهند؟ چرا این پایگاه محلی برای هجمه به نیروهای انقلابی و ارزشی شده است؟ چرا این رسانه شورای نگهبان و نظارت استصوابی که مورد تایید و تاکید امام خمینی(ره) بود، را با مصاحبه‌ها و یادداشت‌های مختلف مورد نقد و هجمه قرار می‌دهد؟

حجت‌الاسلام رضایی ابراز کرد: سوال این است که چرا موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای تبیین اندیشه‌های فقهی حضرت امام، از فردی مانند آقای صانعی استفاده کرده است که عدول ایشان از مبانی اجتهاد روشن بود و وی در مقابل مشهور فقها، فتاوای شاذ و نادری داشت و جامعه مدرسین اجتهاد وی را رد کرد؛ آیا فقهای دیگری در حوزه علمیه وجود نداشتند یا اینکه حضرت امام شاگردان دیگری نداشت که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای تبیین اندیشه های امام راحل از آنها استفاده کند؟

تحریف اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی(ره) خطر جدی برای نظام اسلامی

وی تحریف اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی(ره) را خطر جدی برای نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: تمام این موارد نشان‌دهنده عدول از مسیر نورانی حضرت امام خمینی(ره) و تحریف مکتب و اندیشه‌های ایشان است که از جانب بستگان ایشان در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام اتفاق می‌افتد و این مسأله خطر جدی برای نظام اسلامی است که اگر بزرگان حوزه علمیه برای آن فکری نکنند، در آینده به چالش بزرگی برای نظام اسلامی تبدیل خواهد شد.

نهاد‌های منتسب به بستگان امام خمینی؛ پاتوقی برای جریان انحراف و نفوذ

رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر اندیشه‌های امام راحل

حجت‌الاسلام رضایی رهبر معظم انقلاب را بهترین مفسر اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، رهبر معظم انقلاب 14 خرداد هر سال مبانی فکری، آرمان‌ها و ابعاد شخصتی امام(ره) را تبیین می‌کنند که در تاریخ ثبت و از تحریف شخصیت ایشان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید یک نهاد حوزوی متولی بازخوانی و تبیین دقیق، منطقی و عالمانه اندیشه‌های امام راحل شود، افزود: باید انحصار ترویج اندیشه‌های ایشان از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گرفته شود؛ زیرا این نهاد پاتوقی برای جریان‌های غیر انقلابی شده و همچنین به جای گسترش اندیشه نورانی امام راحل، به تحریف و تفسیر جانبدارانه دیدگاه‌های ایشان می‌پردازند./998/ت301/ب1

ارسال نظرات