۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۶۷۵۴۹۵
فرهنگ و جهش تولید (۶)؛

قوه قضاییه همگام در تحقق شعار جهش تولید

قوه قضاییه همگام در تحقق شعار جهش تولید
حجت الاسلام سلیمانی گفت: قوه قضائیه در راه اندازی کارخانه ها و گارگاه های تعطیل شده همت کرد و باعث شد مجلس و دولت هم پای کار بیایند، از نقش موثر قوه قضائیه نباید گذشت.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی، اجتماعی خبرگزاری رسا در پاسخ به میزان تحقق شعار سال اظهار داشت: آن موقع که رهبری شعار سال را مشخص نمودند کرونا هم بود، در واقع کرونا دستاویزی شد تا در تحقق شعارجهش تولید کم کاری صورت گیرد، چه بسا اگر برنامه ریزی بهتری بود موفق تر ظاهر می شدند، به نظر می رسد نهادهای فرهنگی موفقیت نسبی را کسب کرده اند خصوصاً صدا و سیما، گاهی جسته و گریخته تبلیغاتی انجام داده است.

 استاد درس خارج گفت: از طرف دولت متاسفانه عزمی نبوده است، علاوه بر کرونا بهانه تحریم هم مضاعف شد، بارها کارشناسان بیان کرده اند که تحریم ها نقش کمی در تورم و محقق نشدن شعار سال دارد، مشکل اتکاء نکردن به نیروی داخلی است.

دبیر تشکل اساتید با توجه به نقش قوه قضائیه در تحقق شعار جهش تولید افزود: قوه قضائیه در راه اندازی کارخانه ها و گارگاه های تعطیل شده همت کرد و باعث شد مجلس و دولت هم پای کار بیایند، از نقش موثر قوه قضائیه نباید گذشت.

امام جمعه مشهد اردهال گفت: تولید یک مرحله و جهش تولید مرحله دیگری است، باید کارگاه ها و کارخانه ها را فعال تر کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به  انتخاب شعار سال توسط رهبری عنوان کرد: براساس دیدگاه نجات بخش، باید همه جامعه وحدت داشته باشند و در جهت شکست بیماری اقتصادی همت گماشت و نسبت به شعار کارشناسانه رهبری، شعاری برخورد نکرد. باید به فرامین حضرت آقا گوش سپرد و با جان و دل در تحقق آن کوشید.

وی ابراز کرد: با توجه به فرامین رهبری اگر به قطب اقتصادی هم تبدیل نشویم اما بیماری اقتصادی کشور علاج می شود، مسئولین باید به گونه ای قدم بردارند که به قطب اقتصادی و تولیدی تبدیل شد، باید عزم جدی در این راه ایجاد شود و دولت و ملت یکدل و یکصدا در تحقق این امر همت به خرج دهند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: باید به فکر ایجاد کارگاه های کوچک باشیم، بسیار مهم است که مناطق مختلف کشور جعرافیا شناسی شود و بر اساس آن اشتغال ایجاد نمود، کشاورزی روستاها را باید احیا کرد، جلوی واردات بی رویه و بی اساس را باید گرفت، تا جهش تولید تحقق یابد.

ارسال نظرات