۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۷۵۶۲۴

ولایت فقیه، ولایت نبوی است

ولایت فقیه، ولایت نبوی است
حجت الاسلام رحمانی سبزواری گفت: باید ولایت فقیه را همان ولایت نصبی از طرف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بدانیم.

حجت الاسلام علی رحمانی فرد سبزواری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا در پاسخ به این سوال که آیا شعار «جهش تولید» محقق شده است گفت: در روز غدیر، روزی که روز یاس کفّار بود یک واقعه ای رخ داد که با مسائل روز ما همخوانی دارد و آن واقعه ولایت امیرالمومنین علی علیه السَّلام بود.

حجت الاسلام سبزواری در ادامه سخنان خود افزود: جامعه ما در این چهل و دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مسئله ولایت پذیری را تجربه کردند. در حالی که همه کفار با تمام قوا به نحوی که در 43 کانال دست به توطئه و تفرقه افکنی زدند و به جنگ امام امّت و این امّت آمدند ولی شکست خوردند چون نمی دانستند که این ولایت یک ولایت شیعی است. و این عدم پیروزی دشمن ثمره ولایت علوی، یعنی همان ولایت امیرالمومنین علی علیه السّلام است.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه تبین مسائل جامعه امروز گفت: مسئله ای که امروز ایران را در جهان به یک کشور غالب و قادر تبدیل کرده است، پذیرش ولایت یعنی همان ولایت نصبی از جانب رسول اللّه «صلی اللّه علیه وآله و سلّم» است و دشمن نمی تواند با این مسأله مقابله کند.

عضو مجمع جامعه مدرسین با تاکید بر این آیه «فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» در ضمن بیان اوضاع فعلی جامعه افزود: خداوند عزوجل در قرآن کریم میفرماید که از دشمن نترسید از خدا بترسید؛ ولی در دوسال اخیر بخاطر سوء مدیریت و بعضی از دلّالان و سودجویان بحران معیشتی سختی ایجاد کردند که همه اینها ناشی از عمل نکردن به «وأخشونی» است.

ارسال نظرات