۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۵۶۵۶
حجت الاسلام قائمی:

ساده زیستی و پرهیز از دنیا طلبی به روحانیت عزت بخشیده است

ساده زیستی و پرهیز از دنیا طلبی به روحانیت عزت بخشیده است
مازندران - حجت الاسلام قائمی، زهد و ساده زیستی را شاخصه روحانیت اصیل شیعه برشمرد و گفت: ساده زیستی و پرهیز از دنیا طلبی به روحانیت عزت بخشیده است.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به جایگاه روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: سبک زندگی علما و روحانیان در ادوار مختلف تاریخی همواره برگرفته از سنت های اصیل دینی، پیامبران و ائمه طاهرین(ع) بوده است.

وی، ساده زیستی و بی رغبتی به دنیا را از جمله مهم ترین شاخصه های عالمان اصیل شیعه برشمرد و افزود: زندگی فقهای بزرگ شیعه بر محور ساده زیستی، قناعت، زهد و تقوا بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان بزرگ دینی همواره تلاش کردند از مدار و محور ساده زیستی و زهد خارج نشوند، خاطرنشان کرد: همین سبک زندگی سبب گرایش بسیار مردم به روحانیت شیعه در طول تاریخ شده است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که ساده زیستی و زهد عمیق موجب عزت روحانیت در میان مردم شده است، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده روحانیت از این مدار و محور فاصله گیرد موجب سلب اعتماد و رویگردانی مردم از دین و جامعه روحانیت خواهد شد و این مسأله می تواند آسیب های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و مستضعف جامعه که همواره علما و روحانیت را الگوی خود قرار داده، دنیا طلبی و روحیه اشرافی جامعه روحانیت را به هیچ عنوان بر نمی تابند، ادامه داد: نگاه مردم به روحانیت باید نگاه به جایگاهی باشد که تداعی کننده جایگاه و نقش پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ساده زیستی روحانیت موجب دلگرمی جامعه به ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این شاخصه مهم همواره منشأ آثار و خدمات بزرگی برای جامعه اسلامی بوده است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آن چیزی که به روحانیت در جامعه عزت داده همین ساده زیستی و پرهیز از دنیا طلبی بوده است، تصریح کرد: امروز مهم ترین خطری که روحانیت و مسؤولان نظام اسلامی را تهدید می کند تفکر اشرافی گری و دنیا طلبی است که باید به شدت از آن دوری شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زندگی روحانیت و مسؤولان نظام اسلامی باید پایین تر از سایر افراد جامعه باشد، خاطرنشان کرد: نفوذ و رسوخ تفکر اشرافی گری در جامعه روحانیت و همچنین در میان مسؤولان نظام، مردم را نسبت به انقلاب، نظام و دین بدبین خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران راز ماندگاری عالمان بزرگ دینی را دل بریدن از زرق و برق های دنیوی و وسوسه های مادی عنوان کرد و افزود: امروز نیز روحانیت برای حفظ جایگاه و اثرگذاری کلام خود باید ساده زیستی و پرهیز از نگاه اشرافی را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام قائمی همچنین به خطر برخی روحانی نماها بررای تضعیف جایگاه روحانیت اصیل شیعه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: این جریان خاص در تلاش است با تفکرات انحرافی و خطرناک، جایگاه روحانیت اصیل شیعه را نزد مردم خدشه دار کند./950/

ارسال نظرات