۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۷۵۷۲۳

افزایش فضاهای زیارتی مسقف حرم رضوی

افزایش فضاهای زیارتی مسقف حرم رضوی
خراسان رضوی - رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی از افزایش فضاهای زیارتی مسقف حرم مطهر رضوی با احداث رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، محمدکاظم ملازم الحسینی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در توسعه فضاهای زیارتی سرپوشیده ازجمله رواق‌ها و شبستان‌ها در حرم مطهر، اظهار کرد: توسعه فضای زیرسطحی بست شیخ بهایی و ساماندهی فضاهای مجاور آن از اواسط سال ۹۷ توأم با بحث تحکیم و مقاوم‌سازی ابنیه موجود آغازشده و حسب تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی با سرعت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این طرح، در حدود ده هزار مترمربع به فضاهای زیارتی مسقف حرم مطهر و همچنین حدود هفت هزار مترمربع به فضاهای بهشت ثامن بارگاه منور رضوی افزوده شود.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی بیان کرد: قطعاً گسترش فضاهای زیارتی مسقف زمینه بهره‌مندی از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را بیش‌ازپیش برای زائران و مجاوران این آستان مقدس در تمام فصول سال فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این پروژه فضایی از طبقه زیرین شیخ بهایی و حیاط مسجد گوهرشاد و همچنین بخشی از طبقه زیرین صحن جمهوری را در برمی‌گیرد.

ملازم الحسینی یادآور شد: به‌منظور ایجاد چنین فضایی در کنار ساختمان‌های قدیمی حرم مطهر ابتدا طرحی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مجاور به اجرا درآمده و در مرحله بعد خاک‌برداری و سایر مراحل پروژه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی اضافه کرد: فعالیت‌های خرد و کلان بهسازی فضاها همانند دسترسی به رواق‌ها، ساخت فضاهای پشتیبانی و نظارتی، برنامه‌ریزی و بازسازی زیرساخت‌های تأسیساتی و توسعه و نوسازی آن‌ها و روشنایی و نور آرایی حرم مطهر نیز جزء برنامه‌های اجرایی و مطالعاتی این سازمان است.

ارسال نظرات