۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۷۵۷۶۹
فرهنگ و جهش تولید(13)؛

جهش تولید در راستای تمدن اسلامی

جهش تولید در راستای تمدن اسلامی
حجت الاسلام سلیمانی امیری گفت: فضای برنامه های تلوزیونی بسوی مصرف گرایی است که این با تمدن نوین اسلامی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام عسکری سلیمانی امیری مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: فهم ما از تولید اشتباه است جهش تولید را با جهش اسراف اشتباه گرفته ایم و به سوی اسراف روی آورده ایم بله معرفی برخی مشاغل و تشویق به اشتغال کار بسیار خوبی بود اما آیا به عنوان یک کشور تمدن سازظاهر شدیم که بنده بعید می دانم.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه افزود: فضای برنامه های تلوزیونی بسوی مصرف گرایی است که این با تمدن سازگاری ندارد، جهش تولید یعنی عبور از تنبلی تولید و تن پروری که با فروش نفت ایجاد شده است، از اشرافیتی که در جامعه بوجود آمده است باید عبور کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: درتحقق جهش تولید یک لایحه بیان شغل است که این کار صدا و سیما خوب بود  و آن را نفی نمی کنم اما در نگاه خرد و تکنیکال ودر مقیاس کوچک است باید از بالاتر نگاه کنیم نباید به اسراف بینجامد فضای تبلیغی در صدا و سیما حرکت به طرف اسراف بود و ما در نگاه کلان به آن نقد داریم و با مبانی اسلامی سازگاری ندارد.

وی در پاسخ به راهکار تحقق شعار سال عنوان کرد: تک تک افرادی که طراحی می کنند باید مشاور دینی داشته باشند اما برای دوره های بعد و کلان تر باید کار را وسیع تر کنیم و یک ساختار مبانی ساخته شود که هنرمند از آن استفاده کند و این موضوع نیازبه گفتمان دارد و گفتماk آن باید از حوزه شروع شود.

حجت الاسلام سلیمانی امیری خاطرنشان کرد: اراده قوی برای جهش تولید شکل نگرفت و اگر شکل هم می گرفت با این ساختار به اقتصاد لیبرالی می رسیم حضرت آقا مولفه ها را تبیین کردند که هدف رسیدن به اقتصاد اسلامی است نه اسراف گرایی، اقتصاد اسلامی براساس نیازهای انسان حرکت می کند و انسان شرافت دارد انسان ابزار دست کالا نمی شود.

وی در پایان اذعان داشت: وظیفه حوزه علمیه در تحقق جهش تولید در سطح اول گفتمان سازی است و در سطح دوم راهکارهای مستشاری است یعنی طلبه هایی که آموزش دیدند باید کنار هنرمندان به عنوان مستشار حضور داشته باشند و از کنار هم بودن آن ها خروجی بدست می آید که به سمت مطلوب اسلامی حرکت می کند.

ارسال نظرات