۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۸۰۰
عراقچی تبیین کرد؛

طرح ایران برای حل مسأله قره باغ/ با تهدید تمامیت ارضی کشورها مخالفیم

طرح ایران برای حل مسأله قره باغ/ با تهدید تمامیت ارضی کشورها مخالفیم
معاون سیاسی وزیر امورخارجه به تبیین طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران قره باغ پرداخت و گفت: با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عباس عراقچی صبح امروز در همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع » که در سالن همایش های امین واقع در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، مسأله قره باغ را از بحران های سخت و پیچیده در منطقه قفقاز دانست و گفت: مشاهده کردیم که جامعه جهانی از حل بحران قره باغ و پیدا کردن یک راه حل عادلانه و منصفانه عاجز ماند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه اظهار داشت: گروهی به نام گروه «مینسک» از سوی سازمان ملل برای حل مسأله قره باغ  تعیین شده بودند که شاهد بودیم از حل آن عاجز ماندند.

عراقچی با بیان اینکه ایران با اشغالگری ارمنستان در قره باغ مخالفت جدی داشت، تأکید کرد: انعقاد سد خداآفرین از سوی ایران و آذربایجان نشانگر این مهم بود؛ همچنین باید دانست که روباط اقتصادی ما با کشور آذربایجان علی رغم وجود دوران سخت تحریم ها طبق روال گذشته ادامه پیدا کرد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه به تبیین طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران قره باغ پرداخت و مطرح کرد: ما این طرح را به سران دو کشور آذربایجان و ارمنستان ارائه دادیم که توقف مخاصمات، پس دادن مناطق اشغال شده به آذربایجان و ایجاد راه های ترانزیتی بین کشورهای منطقه و ایجاد راه های ارتباطی انسانی از مهمترین محورهای این طرح بود.

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع ۱۷ ربیع را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این سرفصل ها و عناوین کلی سیاست خارجی ما در قبال مسأله قره باغ را تشکیل داد، گفت: ما با هرگونه تهدید در مورد تمامیت ارضی کشورها مخالف هستیم.

عراقچی با اشاره به اینکه ما از حضور گسترده گروه های تکفیری در منطقه قره باغ نگران بودیم، ابراز کرد: مسؤولان کشور آذربایجان این اطمینان را به ما دادند که این گروه ها هیچ جایگاهی نزد مردم و مسؤولان آذربایجان ندارند؛ حسن همسایگی ما با کشور آذربایجان موجب شده ظرفیت های خوبی برای برقراری ارتباطات گسترده ایجاد شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
دادگاه احمدعراقچی چی شد؟!!!!....
0
0