۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۸۶۲
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام سالک از نگاه سطحی دولت به فرهنگ دینی

انتقاد حجت الاسلام سالک از نگاه سطحی دولت به فرهنگ دینی
حجت الاسلام سالک با تأکید بر این که هر اندازه که از فرهنگ دینی فاصله بگیریم گرفتاری‌های بیشتری خواهیم داشت، نسبت به نگاه سطحی کارشناسان دولت به فرهنگ دینی ابراز تأسف کرد.

حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مهمترین مسائل و معضلات فرهنگی امروز جامعه اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرهنگ مظلوم است، فرهنگی که از آن صحبت می کنیم معرفی دین در ابعاد مختلف مورد نیاز جامعه بشری است.

وی افزود: بشریت نیازمند اخلاق صحیح، سالم و الهی در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی دارد، در زمینه احکام و دستورالعمل های زندگی از ازدواج و تولد بچه تا پایان عمر تمام دستورات دینی برای بشریت مفید است و در بعد اقتصاد و مسائل سیاسی و اجتماعی و گرفتن کلید قدرت برای اداره جامعه نیز همینگونه خواهد بود و دین دستورات لازم را داده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرهنگ به معنای معرفی دین به دور از هرگونه خرافات است، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه امروز هر قشری فرهنگ را از دیدگاه خود مطرح می کند، مظلومیت فرهنگ این این است که دستخوش جریانات و رشته های مختلف در تعریف شده است و از متخصص فن سؤال نمی شود.

وی ادامه داد: فرهنگ در جهان بر اساس زندگی در سبک زندگی غربی مطرح است از این رو عده زیادی همان را در قالب فیلم ها، فضای مجازی و ماهواره ها برای جامعه ما ترجمه و معرفی می کنند، فرهنگی که از آن دم می زنیم غیر از نوع نگاه افراد و شخصیت ها در این زمینه است، فرهنگی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند معرفی دین اسلام در ابعاد مختلف است و این موضوع باید در جامعه پیاده شود.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر این که هر اندازه که از فرهنگ دینی فاصله بگیریم گرفتاریهای بیشتری خواهیم داشت، به ارزیابی عملکرد دولت در زمینه فرهنگی پرداخت و ابراز داشت: دولت ها باید برای گسترش فرهنگ دینی هزینه کنند اما سرجمع مباحث فرهنگی در بودجه نهایتا 1.5 درصد نسبت به کل بودجه کشور است.

وی عنوان کرد:  در حالی که دنیا حداقل 3.5 درصد از بودجه کل خود را برای مسائل فرهنگی می گذارد تا اسلام و قرآن را در جهان تخریب کند؛ با کمال تأسف نوع نگاه کارشناسان دولت به فرهنگ دینی سطحی بوده و عمیق نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به رابطه اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: وقتی که معاش و زندگی افراد متناسب نباشد معاد و دین انسان هم در خطر خواهد بود، اگر امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد اولویت اول کشور است، این اقتصاد تأمین کننده مسائل دینی خواهد بود.

وی فرهنگ را زیر ساخت تمام مسائل زندگی انسان اعم از اقتصادی، صنعتی، تکنولوژی، کشاورزی، خدمات و ارتباطات دانست و اضافه کرد: اگر زندگی ها به صورت دینی شکل گرفت و مشکلات اقتصادی هم حل شود مطمئنا مردم بیشتر به سمت دین خواهند آمد.

ارسال نظرات