۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۷۵۹۳۱

نهضت اشتغال خانگی خانواده طلاب راه‌اندازی شود

نهضت اشتغال خانگی خانواده طلاب راه‌اندازی شود
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باید نهضت اشتغال خانگی برای خانواده طلاب راه‌اندازی کنیم، هدف ما این است که خانواده طلاب در معیشت خانواده مؤثر باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عصر امروز با حضور در مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست، مهندس سرمست استاندار قم و تعدادی از مسؤولان ستاد اجرایی، استانداری قم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین ربانی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های رییس و همکاران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: حقیقتاً این ستاد برای رفع فقر از مناطق محروم و همچنین در همه عرصه‌هایی که نظام اسلامی به آن نیاز دارد حضور فعالی داشته است. 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات چتر رحمت و محبت مقام معظم رهبری برای همه روحانیون است، گفت: مأموریت مرکز خدمات این است که در رشد و ارتقای حوزه تأثیرگذار باشد و ان‌شاء‌الله حوزه بتواند بهتر به رسالت خود عمل کند.

رییس مرکز خدمات بیان کرد: خدمات مرکز هدفمند با رسالت حوزه است و طلاب مناطق محروم، اساتید، دیگر اقشار مؤثر در امور حوزوی و همچنین نخبگان و استعدادهای برتر از حمایت بیشتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه با شرایط ویژه‌ای که مرکز خدمات دارد نیازمند همدلی و همراهی شما عزیزان است، گفت: حمایت از روحانیت کمک به فرهنگ دینی و ارتقای ایمان مردم و استقلال ایران اسلامی است، چراکه اگر بخواهیم مستقل باشیم چاره‌ای نداریم که ایمان مردم را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: اگر روحانیون و خانواده آنان که در مناطق روستایی هستند مهارتی را در زمینه اشتغال‌زایی فرا بگیرند می‌توانند این مهارت‌ها را به روستاییان نیز آموزش دهند و از این طریق در رشد تولیدات داخلی کشور نیز مؤثر باشند.

در ادامه این جلسه، دکتر مخبر از رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که زمینه خدمت‌رسانی ستاد اجرایی به حوزویان را فراهم کرده است قدردانی کرد.

وی گفت: خدمت به حوزویان جزو مواردی است که قطعاً امام زمان(عج) خوشحال خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه باید نهضت اشتغال خانگی را برای خانواده طلاب راه‌اندازی کنیم، گفت: این نهضت هیچ منافاتی با رسالت طلاب ندارد، بلکه هدف ما این است که خانواده طلاب مهارتی را فرا بگیرند و در معیشت خانواده مؤثر باشند؛ اگر در این هدف موفق شویم طلبه با آسودگی بیشتری به امور حوزوی خود می‌پردازد.

گفتنی است، اشتغال خانگی خانواده طلاب به ویژه در روستاها، حمایت از خانواده طلاب دارای بیش از دو معلول و همکاری در زمینه قرض‌الحسنه از مواردی بود که در مورد آنها بحث شد و بر همکاری دو مجموعه در این زمینه‌ها تأکید شد.

شایان ذکر است، دکتر مخبر و مهندس سرمست پیش از این جلسه از نمایشگاه دستاوردهای 10 ساله مرکز خدمات، نمایشگاه محصولات تولیدی خانواده طلاب و همچنین مرکز مشاوره تلفنی سلامت مرکز خدمات بازدید کردند./826/

ارسال نظرات