۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۹۳۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

احیای پوشش گیاهی و بیابان زدایی از رسالت های سازمان منابع طبیعی است

احیای پوشش گیاهی و بیابان زدایی از رسالت های سازمان منابع طبیعی است
معاون وزیر جهاد کشاورزی به ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی، مراتع و جنگل ها در کشور پرداخت و گفت: حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی مهم ترین رسالتی است که بر عهده ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی، مراتع و جنگل ها در کشور پرداخت و گفت: حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی مهم ترین رسالتی است که بر عهده ما قرار دارد.

وی با اشاره به مناطقی از کشور که در معرض فرسایش قرار دارند، اظهار داشت: امروز فرسایش بادی زندگی را بر بخشی از مناطق کشور سخت کرده است و این پدیده به زیرساخت ها آسیب های بسیاری وارد می کند.

منصور احیای پوشش گیاهی و بیابان زدایی را از اقدامات مهم سازمان منابع طبیعی برشمرد و ابراز کرد: ما درصدد آن هستیم که با احیای پوشش گیاهی و اقداماتی در این راستا مانع فرسایش خاک شویم؛ تلاش می کنیم با تأمین آب و خاک یک پوشش گیاهی مناسبی را رقم بزنیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه امنیت غذایی و امنیت زیستی ما در سایه حفظ و توسعه پوشش گیاهی تأمین می شود، عنوان کرد: پوشش گیاهی در برابر زیرگردها و غبارهایی که از سوی کشورهای همسایه وارد کشور می شود یک سد مستحکمی است که اگر این پوشش وجود نداشت معلوم نبود چه آسیب هایی به ما وارد می آمد.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 800 رشته قنات متأثر از اقدامات آبخیزداری ما احیا شده است، بیان کرد: عصر امروز از هزار و 300 هکتار زمین در جهت احیای پوشش گیاهی در قم نیز بهره برداری می شود./841/

ارسال نظرات