۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۷۵۹۳۶
تحریف بنیانگذار (۴۸)

کارآمدی نظام در گرو خودسازی روحانیت و مسؤولان است

کارآمدی نظام در گرو خودسازی روحانیت و مسؤولان است
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فساد در برخی مسؤولان را  نتیجه نبودن خودسازی دانست.

حجت الاسلام مهدی علیزاده، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به ابعاد مغفول مانده از اندیشه و شخصیت امام خیمنی (ره) پرداخت و اظهار داشت: عدالت و حمایت از مستضعفان از اصول مسلّم و محکمات اندیشه و رفتار امام راحل بود.

وی افزود: کلمات کوخ نشینی، مستضعفان و پابرهنگان در تقابل با کاخ نشینی، مستکبران و مرفهین بی درد از کلید واژه های پرتکرار امام راحل بود و ایشان مسئولان حکومت اسلامی را به حمایت از مستضعفان سوق می داد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین «گفتمان استکبارستیز امام راحل» با شعارهایی مانند «نه شرقی و نه غربی» و «استقلال» را سخنی نو در برابر «گفتمان وابستگی غرب زدگان خودفروخته» توصیف و عنوان کرد: سخنان و اندیشه های امام راحل دنیا را شگفت زده کرده بود؛ چرا که تمامی انقلاب ها در آن دوران بر اساس یکی از قطب های غرب یا شرق بود.

استاد حوزه علمیه قم حکومت اسلامی را در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) نشان دهنده جنبة عملی فقه در برخورد با معضلات توصیف کرد و گفت: حکومت اسلامی تجسم فقه است؛ یعنی ثمره اجرا شدن فقه در ابعاد مختلف زندگی بشر، استقرار حکومت اسلامی است.

وی به ویژگی معنوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و عامل موفقیت ایشان را خودسازی در دوران طلبگی نزد آیت الله محمد علی شاه آبادی(ره) دانست و افزود: امام راحل در مسائل فردی و حکومتی فقط خدا را در نظر داشتند؛ چه در ایام تبعید و چه در زمان جنگ و مبارزه با استکبار به دنبال تکلیف الهی بودند.

این استاد حوزه علمیه سفارش امام خمینی(ره) به علما و مسؤولان نسبت به تهذیب نفس را مد نظر قرار داد و تاکید کرد: اگر خودسازی نباشد، کارآمدی و تاثیر مثبت در امور اجرایی هم از بین می رود؛ اگر هم امروز فساد در بعضی مسؤولان را می بینیم نتیجه نبودن همین ویژگی است.

وی در پایان ویژگی امانت داری و محافظت از بیت المال توسط امام خمینی(ره) را از ابعاد بارز شخصیتی ایشان ارزیابی و بیان کرد: امام راحل در زندگانی خود چه پیش از انقلاب که وجوهات شرعی نزدشان بود و چه پس از انقلاب که فرصت استفاده از سرمایه حکومت را داشتند، حفظ امانت کردند و هرگز به سمت سوء استفاده شخصی و منفعت طلبی نرفتند./841/

ارسال نظرات