۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۷۵۹۸۳

مراسم سالگرد آیت‌الله بطحائی گلپایگانی برگزار می‌شود

مراسم سالگرد آیت‌الله بطحائی گلپایگانی برگزار می‌شود
مراسم سالگرد آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی ۱۴ اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا مراسم سالگرد آیت‌الله بطحائی گلپایگانی، ۱۴ اسفندماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در قم برگزار می‌شود این مراسم به مناسبت اولین سالگرد ارتحال این استاد سطح عالی حوزه و استاد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

مراسم مذکور با رعایت دستورات بهداشتی در روز ۱۴ اسفندماه در مسجد امام حسن عسکری(عج) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود یادآور می‌شود آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی از جمله روحانیون سرشناس و انقلابی مجلس خبرگان رهبری بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. بطحایی نخستین استاندار و نماینده امام خمینی(ره) در چهارمحال و بختیاری بعد از انقلاب اسلامی بود.

وی نماینده مردم تهران در دوره پنجم خبرگان رهبری در ۱۳۲۰ خورشیدی در گوگد گلپایگان به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی خویش را در گلپایگان گذراند و در ۱۳۳۵ خورشیدی جهت فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد. در کنار تحصیل علوم حوزوی، تحصیلات کلاسیک خود را نیز ادامه داد. در ۱۳۴۰ خورشیدی دیپلم گرفت و در ۱۳۴۱ خورشیدی در رشته فلسفه دانشگاه تهران پذیرفته شد و موفق به کسب مدرک کارشناسی‌ارشد، شد.

پس از سپری کردن خدمت وظیفه دوباره به حوزه علمیه بازگشت و با استخدام در آموزش و پرورش قم به عنوان دبیر در حوزه علمیه مشغول به ادامه تحصیل شد و از کلاس درس حضرت امام(ره) و آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، هاشم آملی و علامه طباطبایی به مدت ۲۷ سال بهره برد و در ۱۳۵۵ خورشیدی برای گرفتن دکتری در رشته فلسفه به مصر رفته و در ۱۳۶۰ خورشیدی در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران با مدرک دکتری فارغ ‌التحصیل شد.

وی همچنین در ۱۳۶۵ خورشیدی از آموزش و پرورش به آموزش عالی منتقل شد و در گروه حقوق مجتمع آموزش عالی قم، مشغول تدریس بود. آیت‌الله بطحایی در کنار تدریس در دانشگاه در حوزه علمیه قم به تدریس درس خارج در بحث‌های قضاء، شهادت، حدود، دیات و عقود تملیکی اشتغال داشت.

ارسال نظرات