۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۶۱۱۴
حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار:

حضرت ابوطالب الگویی برای همه زمان ها هستند

حضرت ابوطالب الگویی برای همه زمان ها هستند
قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) الگویی برای همه زمان ها هستند، گفت: همه فرقه های اهل سنت به همایش بین المللی حضرت ابوطالب مقاله نوشته اند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پرداخت و گفت: پس از اتفاقات مختلف و تأکیدات بزرگان تصمیم گرفتیم تا مباحث مربوط به حضرت ابوطالب(ع) را یک بار برای همیشه در جهان اهل سنت مطرح و تبیین کنیم.

وی با اشاره به ارتباطات گسترده ای که در جریان همایش بین الملی حضرت ابوطالب(ع) با علمای منصف اهل سنت در پاکستان، مصر، سوریه و لبنان گرفته شده است، اظهار داشت: این ارتباطات به جایی رسید که مفتی حلب مقاله ای را با  عنوان «ابوطالب مؤمن مؤمن مؤمن یا اهل الایمان» نوشت که بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم همه دانشگاه های دنیا را تا جایی که می توانیم روی حضرت ابوطالب(ع) حساس کنیم و این مورد را در ایران نیز در دانشگاهی های مختلفی همچون دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی انجام داده ایم.

قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه فرقه های اهل سنت به همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) مقاله نوشته اند، بیان کرد: همچنین مسیحی ها هم کارهای خوبی را برای ما ارسال کرده اند؛ ما سعید کرده ایم ابعاد مختلف چهره حضرت ابوطالب را برای همگان در این همایش باز کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) الگویی برای همه زمان ها هستند، بیان داشت: آثار ارسال شده به این همایش در 30 جلد کتاب چاپ می شود و بخش عمده ای از مقالات در مجله های علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور چاپ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار مطرح کرد: نامگذاری روز 26 ماه رجب به عنوان روز حمایت از ایتام، راه اندازی بنیاد مواسات ابوطالب(ع) و نامگذاری بزرگراه ها و خیابان ها به نام ایشان از جمله برکات این همایش بین المللی خواهد بود.

وی در پایان کمیته های همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: برای این که حضرت ابوطالب ماندگار شود، باید شخصیت ایشان را با هنر عجین کرد، از این رو در این همایش توجه ویژه ای به شعر، خطاطی و فیلنامه داشته ایم./841/

ارسال نظرات