۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۶۲۱۱
آیت الله اراکی با تأکید بر مخالفت قرآن با پایبندی به معاهدات نقض شده:

چرا روحانی از معامله با غربی ها درس نمی گیرد

چرا روحانی از معامله با غربی ها درس نمی گیرد
آیت الله اراکی با بیان اینکه پایبندی به معاهدات نقض شده مخالف قرآن است، گفت: اف ای تی اف در واقع بازگشت ما به استعمار و چیزی شبیه به کاپیتولاسیون است.

آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در تکرار معاهدات با کفار توسط پیامبر با وجود عهد شکنی آن ها گفت: آیات قرآن در سوره انفال در این بحث صراحت دارند و این صراحت در سوره توبه بیشتر است و تکرار معاهدات با وجود عهد شکنی دشمن پذیرفته نیست و این سخنان با آیات قرآن منافات دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این که کفار معاهده ای را با ما ببندند و آن را نقض کنند و با این وجود آن معاهده را ما یک طرف ادامه دهیم مخالف آیات است و نمی‌توان اجازه داد که کافران بر جامعه اسلامی مسلط شوند و این نقض آیه «ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» است.

معاهده بی ضمانت مصداق ذلت پذیری است

استاد حوزه علمیه بیان داشت: منافقان کافران را ولی خود می پذیرند و هرگاه سلطه کافران را پذیرفتند ذلت قطعی است و خداوند اجازه چنین کاری را نداده است و این که دشمن بخواهد با پیمان‌شکنی و پیمان های بی ضمانت جدید با ما تعامل کند از مصادیق ذلت پذیری و خلاف صریح قرآن و شرع است و کوتاه آمدن در مقابل دشمن عین سلطه پذیری است.

وی گفت: هر قراردادی با بیگانه بسته شود که اختیارات حاکم اسلامی را مقید کند و دست او را در امور ببندد خداوند آن را نمی پذیرد و به لحاظ شرعی قابل پذیرش نیست، چرا که این در واقع پذیرش سلطه کافر است و مومن از کوه سخت تر است و از کوه می توان چیزی را جدا کرد اما از مؤمن نمی‌توان چیزی را کاست بنابراین معاهده ای که در آن امتیاز تضمین شده ای وجود ندارد را نباید پذیرفت.

اف ای تی اف؛ بازگشت به استعمار

آیت الله اراکی با اشاره به بحث های مربوط به اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: آنچه مشهود است این است که ما امتیاز مسلمی را در اف ای تی اف دریافت نمی‌کنیم و تنها امتیاز می دهیم همانگونه که در برجام نقد را دادیم و نسیه گرفتیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همین آقای روحانی در دولت اصلاحات به عنوان مذاکره کننده با کشورهای غربی تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را به‌مدت بیش از دوسال پذیرفت و در نهایت دشمن به وعده خود عمل نکرد با این حال همین آقا در برجام چنین معاهده ای را امضا کرد این چه عقل و چه شرع و چه وجدانی است که با دشمنی که تنها امتیاز می گیرد و امتیاز نمی دهد وارد معاهده جدیدی بشویم.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: تا جان داشته باشیم در مقابل چنین اقداماتی می ایستیم و اف ای تی اف در واقع بازگشت ما به استعمار و چیزی شبیه به کاپیتولاسیون است  و آن را خلاف مصالح و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی می‌دانیم و خود قانون اساسی نیز با چنین معاهداتی مخالفت صریح دارد.

مجمع تشخیص مصلحت در معرض یک امتحان بزرگ است

وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت در برابر یک امتحان بزرگ قرار گرفته است و تاریخ این موضوع را ثبت و اگر تصمیم درستی بگیرند از آنان به عنوان مدافعان استقلال کشور تجلیل خواهد کرد و مجمع نباید فریب دشمن و اغوائات آن ها و فریب فریب خوردگان را بخورد و باید در برابر این فشارها ایستادگی کند./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
همه قبول دارن که جناب ایت ا…رئیسی بهترین ، شایسته ترین و اصلح ترین فرد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.
اما آیا نیمه خالی لیوان را هم دیده ایم؟
اگر به واسطه تبلیغات هیجانی جریان غربگرا و با ایجاد موجی شدید چه مثبت و به احتمال خیلی زیاد منفی….!!! همچون سال ۸۸،۹۲ و ۹۶ تا لحظات آخر مانده به انتخابات و در هماهنگی با دشمن و برخی از مغرضان و مفسدان اقتصادی که هدفشان بیرون کشیدن آیت ا…رئیسی از قوه قضاییه و نفوذی های موجود در جریان اصولگرا که هدفشان تخریب این جریان ارزشی و اصالت آن است تا شرایط موجود در جریان اصلاحات را برای جریان اصولگرا رقم بزنند و دوباره همان اتفاق سال ۹۶ تکرار شود و آیت ا… رئیسی علارغم شایستگی و صلاحیت و اصلح بودن نتواند رای حداکثر مردمی را کسب نماید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا رسانه های معاند همچون بی بی سی و شبکه سلطنت طلب -من و تو- در بوغ و کرنا نمی کنند که منصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی در قوه قضاییه از دید اکثریت مردم شایستگی حضور در راس قوه مجریه را نداشته پس چطور به ریاست قوه قضاییه منصوب گردیده است؟!!!
0
0
امینی خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
چرا انقدر تصویر خبر بی کیفیت است؟
0
0