۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۴۰۲
در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س)؛

حجت‌الاسلام فرحزاد نسبت به تخریب اخلاق اسلامی در جامعه هشدار داد

حجت‌الاسلام فرحزاد نسبت به تخریب اخلاق اسلامی در جامعه هشدار داد
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد با بیان اینکه متاسفانه اخلاق در جامعه امروزی به حاشیه رفته است، گفت: داشتن اخلاق از نماز واجب‌تر بوده و در اسلام نماز ستون دین محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در روایات بسیاری به حسن خلق و سخاوت توصیه‌شده که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع در زمینه‌های فردی و اجتماعی است.

وی افزود: این دو صفت در روایات جایگاه ویژه دارند و در جامعه امروزی انسان‌ها به خاطر نبود همین دو صفت با معضلات و مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بیشترین پیام‌هایی که از طرف همسران، فرزندان و والدین از طریق مختلف به دست کارشناسان برنامه سمت خدا می‌رسد، حول محور همین دو موضوع اخلاقی است که از بداخلاقی و بخل شکایت دارند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) تأکید کرد: نبی خدا می‌توانست به هنگام مبعوث شدن، بگوید آمده‌ام تا نماز به پا کنم و عابد و عالم تربیت کنم اما مقصد و هدف بعثت اتمام و تکمیل مکارم اخلاق و گسترش صفات برجسته اخلاقی و کرامت‌های انسانی بود که در کلام نورانی حضرت نیز با صراحت بیان‌شده است.

وی افزود: همه انبیا برای تکمیل و گسترش مکارم اخلاق مبعوث شدند و رسول خدا نیز به‌عنوان خاتم پیامبران نسبت به اتمام و تکمیل نهایی این صفات برجسته الهی وظیفه داشتند.

فرحزاد در ادامه گفت: زحمات نبی خدا برای تربیت انسان‌ها بود چراکه وقتی انسان‌ها به‌درستی و با صفات اخلاقی تربیت شوند دیگر ظلم و جنایت و خیانت نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: همه قاتل‌های امام حسین علیه‌السلام نمازخوان بودند اما اخلاق دینی را نداشتند و مقابل امام معصوم شمشیر کشیده و حتی به اطفال نیز رحم نکردند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: متأسفانه اخلاق در جامعه امروزی به حاشیه رفته درحالی‌که داشتن اخلاق از نماز واجب‌تر است چراکه وجوب نماز که ستون دین است در روایات برای شکستن غرور و تکبر و ایجاد تواضع و مکارم اخلاقی است. حلاوت عبادت وقتی اخلاق حسنه را در پی داشته باشد چشیده می‌شود چراکه حلاوت عبادت طبق روایت تواضع و فروتنی است؛ شیطان بااین‌همه عبادات نتوانست در برابر حضرت آدم علیه‌السلام تواضع کند چرا حلاوت عبادت را نچشیده بود.

وی افزود: ریشه تمامی رذائل اخلاقی همین تکبر و غرور است که چه‌بسا باعث متلاشی شدن بسیاری از خانواده‌ها می‌شود. طبق روایت هر فردی از همه متواضع‌تر و افتاده‌تر باشد و دل خاضع داشته باشد به خداوند نزدیک‌تر است و از همه دورتر نسبت به خداوند مغروران و متکبران هستند.

ارسال نظرات