۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۷۶۴۳۵
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم:

استفاده هوشمندانه از هنر و رسانه، لازمه اثرگذاری مطلوب بر نسل جدید است

استفاده هوشمندانه از هنر و رسانه، لازمه اثرگذاری مطلوب بر نسل جدید است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: استفاده هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه، لازمه اثرگذاری مطلوب بر نسل جدید و تلاش در جهت هدایت آن هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی  با اشاره به اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت عظیم ابزار هنر و رسانه در مسیر نشر و ترویج ارزش های دینی و اخلاقی ابراز داشت: امروزه در دنیای زندگی می کنیم که هنر و ابزارهای رسانه ای، روز به روز اهمیت و کارکردهای بیشتری پیدا می کنند، چه آن که طیف گسترده ی مخاطبان تحت تأثیر فیلم ها و سریال ها و برنامه ها و نیز شبکه های مختلف رادیو و تلویزیونی و ... هستند و از این حیث ما نباید از این ظرفیت عظیم غافل شویم.

وی افزود: آن چه مسلم است این که به هر میزان که از ابزار هنر و رسانه در مسیر ترویج ارزش ها و تبیین مباحث دینی و اخلاقی درست و هوشمندانه استفاده کنیم، به همان نسبت در جهاد فرهنگی و اخلاقی و رسانه ای موفق بوده ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین با بیان این که ما باید این کار را از سنین کودکی و نوجوانی شروع کنیم، گفت: من معتقدم چنانچه گاهی جوانان و نوجوانان کشور ما از مفاهیم و ارزش های ناب دینی و اخلاقی تا حدودی فاصله می گیرند به این جهت است که در دوره کودکی به خوبی از این حیث تغذیه فکری و دانشی نشده و تحت تربیت اخلاقی به شکل مطلوب قرار نگرفته اند.

وی تأکید کرد: در واقع ما برای تبیین مباحث اخلاقی و نهادینه کردن این امور در جامعه به ویژه در ارتباط با نسل جوان می بایست با تکیه بر گنجینه غنی و عظیمی که در اختیار داریم، با تکیه بر روش های خلاقانه از ابزار هنر و رسانه به شکل هوشمندانه ای استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی همچنین گفت: ما گاهی فکر می کنیم که صرفاً با چند سخنرانی و کارهای کلیشه شده می توانیم در این باره موفق باشیم و حال آن که به خصوص در زمانه ی فعلی و در ارتباط با نسل جدید، ضرورت استفاده از ابزارهای هنری و ادبی و رسانه ای به شدت احساس می شود.

ارسال نظرات