۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۴۶۵
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی بود

انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی بود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی بوده، هست و خواهد بود، گفت: باید نظام به دنبال تربیت دینی باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان که در مسجد فاطمه الزهرا(س) پردیسان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: آنچه که انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) مأمور به انجام آن از سوی خدای متعال بودند، تربیت اخلاقی، دینی و قانونی مردم بوده است.

وی ابراز داشت: تربیت اخلاقی به این معناست که وظیفه داریم فضیلت ها و مکارم را در جامعه ترویج داده و به گسترش معروف بپردازیم و همچنین مانع منکرات شویم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: تلاش انبیاء الهی و ائمه معصومین و روحانیت در طول تاریخ این بوده که به این وظایف به درستی عمل کنند تا به امروز که خدای متعال با لطف و مرحمت خود و با جانفشانی و ایثار امام راحل و همراهی مردم مسلمان، 22 بهمن 57 را برای نظام اسلامی رقم زد و این نظام به پیروزی رسید.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اگر چنین نظامی صدها فرسخ از ما دور بود، ما وظیفه داشتیم که این نظام را در اهدافی که گسترش و ترویج فضائل و نیکی ها و خوبی هاست را حمایت نماییم و در مقابل، کسانی که رودرروی این نظام ایستاده، مواجهه داشته و در مقابل آنان بایستیم؛ الان در این زمان که خداوند متعال چنین رقم زده که این نظام در دسترس ما باشد، وظیفه ما سخت تر است.

سخنران این جلسه بیان داشت: هرجا که فقط سخن نگفته؛ بلکه به تربیت اخلاقی و قانونی عمل کردیم، موفق شده ایم و هرجا از عمل فاصله گرفته ایم، در آنجا آسیب دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی بوده، هست و خواهد بود، اظهار داشت: متن و اساس دین، تربیت اسلامی است و اگر نظام در این مسیر حرکت کند و به دنبال تربیت دینی باشد؛ اما مردم چیز دیگری بخواهند، مشخص است که نتوانسته ایم از فرصت ها استفاده نماییم و میان ما و مردم فاصله افتاده است.

وی ابراز داشت: تعلیم و تربیت اسلامی باید به گونه ای از سوی روحانیت بسترسازی  شود که جوان مؤمن انقلابی، معنویت گرای اخلاق مدار، خروجی فعالیت های ما باشد؛ باید جوانانی که مؤمن هستند، انقلابی هستند، معنویت گرا هستند، عدالت گرا هستند، تربیت شده و در جامعه حضور داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: در گام دوم انقلاب باید به این سمت برویم که یک جریان دینی، فرهنگی، سالم و تأثیرگذار ایجاد کنیم؛ رئیس شورای فرهنگ عمومی هر استان، رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ... نماینده ولی فقیه آن استان است؛ پس بستر برای فعالیت های فرهنگی و ... ایجاد شده و باید با کمک شما طلاب و فضلا از این فضا و بستر استفاده نماییم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: نماینده ولی فقیه به تنهایی نمی تواند فعالیت کند و نیاز به وحدت، همدلی و خرد جمعی است تا بتوانیم با همدلی و همکاری از مشکلات بسیاری که در استان وجود دارد، بکاهد.

سخنران این جلسه بیان داشت: بنده بارها اعلام کرده ام اگر استان لرستان سه نماینده ولی فقیه هم داشته باشد، جا دارد؛ چراکه نیازهای فراوان دینی، اجتماعی، معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و ... در این استان وجود دارد و باید تلاش و کوشش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: باید همفکری کنیم که در گام دوم انقلاب، کاستی ها را پشت سر گذاشته و با دانش و تجربه لازم که وجود دارد، مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی ابراز داشت: شهری همانند کوهدشت و رومشگان، بزرگان بسیاری داشته و دارد و امروز نیز ظرفیت مناسبی در این شهرستان هست که باید برای آن برنامه داشت و حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهرها را در پیش داریم که باید برای انتخاب دولتی جوان، انقلابی و حزب اللهی فعالیت داشت تا شخصی صالح برای این پست مهم انتخاب گردد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: ما باید این مسئله را در میان مردم نهادینه کنیم که در انتخابات، انتخاب درست داشته باشند تا افرادی سرکار بیایند که بتوانند مشکلات موجود کشور را حل کنند.

سخنران این جلسه بیان داشت: روحانیت باید باهم همدلی و وحدت داشته و مشکلات را در بین خود حل کنند؛ نه اینکه پشت تریبون به همدیگر بتازند؛ اگر وحدت ایجاد شود، می توان برای مردم کار کرد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
بی نظیر بود.
0
0