۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۶۷۳۲
حجت‌الاسلام عاملی:

موج‌های فضای مجازی مثل ترانه‌ مستهجن، زودگذر و ناشی از هیجان است

موج‌های فضای مجازی مثل ترانه‌ مستهجن، زودگذر و ناشی از هیجان است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از موج های فضای مجازی در خصوص ترانه‌های مستهجن برخی خواننده‌ها را موجی زودگذر و ناشی از هیجانات دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فعالیت‌های فضای مجازی با توجه به اهمیت و اتفاقاتی که در این فضا افتاده است، گفت: سیاست گذاری در حوزه فضای مجازی برعهده شورای عالی فضای مجازی است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نسبت به این امر مسئولیت دارد.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو مسئولیت دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیتی ایجابی دارد که در این مسئولیت باید ساز و کارهایی ایجاد کرده و جاذبه‌های متناسب با علایق نسل جدید را برای توجه بیشتر به قرآن و روایت‌های قرآنی را فراهم کند. همچنین قرآن باید در زندگی امروز نقش آفرینی بیشتر باشد. یکی دیگر از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز انجام فعالیت‌های سلبی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه نباید به هیجانات زودگذر اهمیت داد، گفت: اینکه خواننده‌ای ترانه مستهجنی را می‌خواند و عده‌ای آن را دنبال و رؤیت می‌کنند نشان از اهمیت آن نیست. درست است که تأثیر می‌گذارد اما هیجاناتی است که زودگذر بوده و همچون موجی که آمده می‌رود. رؤیت به معنای وابستگی نیست و ممکن است مردم تنها بیننده آن باشند که بیشتر نشان از هیجانات اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه ما در دوران گذار قرار گرفتیم، ادامه داد: در حال حاضر در دوران عبور هستیم و هنوز در دوره استقرار قرار نگرفتیم. در دوره گذار چنین هیجاناتی شکل می‌گیرد. هنر ما باید به وجود آوردن مرجعیت فکری و ارزشی باشد.

حجت الاسلام عاملی افزود: نسل جدید تجربه‌گر است و محیط‌های متفاوت را می‌آزماید. این نسل باید آموزش‌های لازم را دیده و با خطرات آشنا شود و اگر با خطری هم مواجه شد فضای بازگشت را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن پیامی وحدت بخش و نجات بخش دارد، افزود: قرآن پیام وحدت بخش برای زندگی جامعه بشری است و پیام خدای متعال برای همه مردم است. از ظرفیت فضای مجازی علی‌الخصوص در شرایط کرونا که فاصله اجتماعی وجود دارد می‌توان برای طراحی یک فضای قرآنی که در آن به باز تولید تمام لایه‌های قرآن پرداخته می‌شود، استفاده کرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کم کم دارم به کارهای رسا مشکوک میشم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
چیزی که شما غافل از آن هستید همین هیجانهای باصطلاح زودگذر اما تکراری و با تکرار طولانی با شیوه های گوناگون است که فقط خدا می داند چه اثرات وحشتناکی به جای می گذارد!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
اگر نیم نگاهی به بیست سال گذشته داشته باشید و اثرات برنامه های ماهواره ای بر روی تغییر سبک زندگی و فرهنگ ناگوار عمومی جامعه بیندازید دیگر از این حرفها نمی زنید!
0
0