۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۷۶۷۳۷
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت و گو با رسا:

مجمع نمایندگان طلاب استمرار خود را در تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب دنبال می‌کند

مجمع نمایندگان طلاب استمرار خود را در تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب دنبال می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تشریح اقدامات مجمع نمایندگان طلاب برای تقویت تفکر و روحیه انقلابی در حوزه، حفظ و استمرار این نهاد را در گرو تحقق رهنمودهای رهبری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به 25 اسفندماه سالروز دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال 1394، گفت: رهبر معظم انقلاب با سخنان خود برای نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه، حرکت علمی، جنبش فرهنگی و جهش معنوی را در حوزه های علمیه ایجاد کردند.

وی به شرح فعالیت های مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: بعد از این دیدار، هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب، جلسات مختلف و متعددی را برای تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب برگزار کرد و اندیشه های نخگبان و حوزویان را در این زمینه جمع آوری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: در این راستا مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه، نخبگان حوزوی از سراسر کشور گردهم آورد و دیداری با آیت الله مصباح یزدی فراهم کرد و در این جلسات موضوع حوزه انقلابی و حفظ روحیه انقلابی برای طلاب ترسیم شد.

وی با بیان اینکه امروز مدیران انقلابی در رأس مدیریت حوزه، جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی قرار گرفته اند، اظهار داشت: برگزاری جلسات و کلاس های فوق العاده علمی، باب شدن تقریر نویسی بر دروس حوزوی، چاپ و انتشار کتاب های علمی و درسی و جنبش علمی میان طلاب، در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ابراز داشت: افزایش روحیه شهادت طلبی میان طلاب و فضلا، برگزاری جلسات بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم و دفاع مقدس، همچنین برگزاری مراسم های بزرگداشت برای شهید نواب صفوی، جمال الدین اسدآبادی، شهید آیت الله بهشتی، شهید آیت الله مفتح و شهید آیت الله مطهری از جمله اقدامات مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: حضور نمایندگان مجمع طلاب در مدارس علمیه برای تبیین اهداف عالیه نظام و انقلاب و ترسیم اهداف حوزه انقلابی برای طلاب جدید الورود، همچنین ایجاد قرارگاه حوزه انقلابی در جهت شکل گیری فرهنگ تربیون آزاد و تأسیس هیأت اندیشه ورزان برای حوزه های علمیه، از جمله فعالیت ها، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بوده است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ابراز داشت: حضور نمایندگان مجمع طلاب در روستاها و شهرستان ها، حضور آنها در بحران ها و حوادث طبیعی، فعالیت در میان کادر درمان و راه اندازی گروه های جهادی برای مقابله با ویرویس محنوس کرونا در جهت کمک به مدافعان سلامت، از جمله فعالیت های مجمع نمانیدگان طلاب در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است.

شکل گیری قرارگاه انتخابات ریاست جمهوری در مجمع نمایندگان طلاب

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 قرار داریم، گفت: در مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه طرحی مدون برای تربیت نیروهای انسانی و ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری و حضور نمایندگان و روحانیون در مناطق محروم برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال 1400 تدوین شده، که این طرح به شورای عالی حوزه ارسال شده و بعد از تصویب در این شورا، برای اجرا به مدیر حوزه های علمیه، ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر درباره اقدامات راهبردی و اجرایی مجمع نمایندگان طلاب در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون شکل گیری حوزه انقلابی، گفت: طرح هایی که از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب، تدوین می شود، مورد استقبال شورای عالی حوزه، قرار می گیرد.

مجمع نمایندگان طلاب استمرار خود را در تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب دنبال می‌کند

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه داعیه دار حوزه انقلابی

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با ایجاد قرارگاه بصیرت افزایی در فیضیه داعیه دار حوزه انقلابی است، افزود: امروز شاهد شکل گیری گروه ها و جریان هایی از طلاب نخبه و جوان هستیم که درصددند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور برسانند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه طرح هایی در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شکل گیری حوزه انقلابی پیش بینی و تدوین کرده، که امروز شاهد حرکت های مثبتی در این زمینه هستیم و این حرکتها برای رسیدن به اهداف عالیه ادامه خواهد داشت و ما به آینده خوش بین هستیم.

مجمع نمایندگان طلاب آخرین یادگار امام راحل است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب اخرین یادگار امام راحل است، گفت: مجمع حفظ و استمرار خود را در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دنبال می کند./998/

ارسال نظرات