۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۶۷۶۷۴۶
حجت الاسلام مقدمی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

نگرانی از وجود نگاه حزبی خاص در تدوین دانشنامه امام خمینی

نگرانی از وجود نگاه حزبی خاص در تدوین دانشنامه امام خمینی
حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه خط و مشی جناحی خاصی بر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی حاکم است، گفت: این نگرانی وجود دارد که دانشنامه امام با نگاه حزبی تدوین شده باشد.

حجت الاسلام محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اندیشه های ناب و سیره ساده زیستی امام راحل پرداخت و ابراز کرد: امام خمینی(ره) تا زمانی که در قید حیات بودند اجازه سفید کاری حسینیه جماران را ندادند و در اتاق کوچکی زندگی و ملاقات‌های ایشان با سران دنیا انجام می‌شد و این سیره حاکی از دیدگاه و اعتقاد ایشان به ساده زیستی است.

اشراف گری و تجمل گرایی ریشه در نگاه و اندیشه دارد

وی با بیان اینکه گرایش اشراف گری و تجمل گرایی ریشه در نگاه و اندیشه دارد، گفت: برخلاف سیره ساده زیستانه امام راحل، متاسفانه منسوبین به امام روی به زندگی تجملاتی و اشرافی گری دارند و این حاکی از نگاه و اندیشه های متفاوت میان آنها است.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه خط و مشی فکری و جناحی خاصی بر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) حاکم است، افزود: مواضع و بیانیه هایی که مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در این سالیان اتخاذ و صادر کرده است، این نگرانی و دغدغه را به وجود می‌آورد که این مؤسسه با نگاه جناحی و حزبی خاصی آثار و کتب و دانشنامه امام خمینی را تدوین کرده باشند.

نگرانی از وجود نگاه حزبی خاص در تدوین دانشنامه امام خمینی

وی با اشاره به اینکه اخیرا دانشنامه موسوم به حضرت امام در حسنیه جماران رونمایی شده است، گفت: این دانشنامه تاکنون در دسترس عموم قرار نگرفته است و نمی‌توان دلیل مستندی برای تحریف اندیشه‌های امام در این اثر ارائه داد، بلکه بعد از مطالعه و بررسی و نقد می توان نظر نهایی را ارائه کرد.

دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه اظهار داشت: در عین حال این نکته روشن است که گردآورندگان و تیم تدوین کننده دانشنامه امام خمینی(ره)، مواضع سیاسی و حزبی خاصی را در سالیان اخیر اتخاذ کرده اند و همین موضوع نگرانی ها را افزایش می دهد.

حجت الاسلام مقدمی در پایان ابراز کرد: این احساس خطر و نگرانی را به وجود می‌آید که که آیا تیم نگارش کننده این دانشنامه، سیره و اندیشه های ناب امام راحل آن گونه که بوده، در این اثر ترسیم کرده یا اینکه آنها با زاویه حزبی، گروهی و جریانی به بررسی سیره و اندیشه‌های ایشان پرداخته اند./998/ج

ارسال نظرات