۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۶۹۷۱

جناب خاتمی شما بخشی از مسأله اید نه راه حل

جناب خاتمی شما بخشی از مسأله اید نه راه حل
جناب خاتمی! وضعیت بدخیم اجتماعی و سیاسی کنونی تا حد زیادی محصول حکمرانی دولتی است که در انتخابات۹۲ و انتخابات ۹۶ با حمایت شما سرکار آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پرویز امینی در یادداشتی نوشت: به تازگی جناب خاتمی در پیامی به مناسبت نوروز گفته اند ترجیح می دهند که به جای تبریک به مردم با رنج های آنها همدلی کنند! و از  همه خواسته اند از مردم عذرخواهی کنند و ...

جناب خاتمی! وضعیت بدخیم اجتماعی و سیاسی کنونی تا حد زیادی محصول حکمرانی دولتی است که در انتخابات92 و انتخابات 96 با حمایت شما سرکار آمد و شما الان بخش جدایی ناپذیر از کارنامه خسارت بار  آن هستید. آنچنان در این دو دوره اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم به وخامت گذاشته است که وضعیت سال 92 یک وضعیت اوتوپیایی و آرمانی و تا حدود زیادی دست نیافتنی است. اگر کسی در انتخابات 1400 این باور را در مردم ایجاد کند که می تواند وضعیت کشور به نصف وضعیت سال 92 برگرداند، بی شک مورد اقبال و استقبال مردم در  انتخابات واقع خواهد شد. حکمرانی دولت روحانی و شریک سیاسی شما کاری کرده است که شعار "به عقب بر می گردیم" یک شعار آوانگارد و پیشتازانه و رای ساز به حساب می آید.  جناب خاتمی! شما خود بخشی از مسئله اید نه راه حل یا التیام بخش آن. شما نمی توانید مثل شهروند جنتلمن و از موضع یک خیرخواه کل همه را نصیحت کنید و به یک عذرخواهی دست جمعی ترغیب کنید.

جناب خاتمی شما بخشی از مسأله اید نه راه حل

جناب خاتمی! اعلام همراهی و همدلی با رنج های مردم در  آغاز سال جدید به چه درد مردم می خورد؟ کدام دردها و کدام رنج های آنها را برطرف می کند؟ آیا مشکل گرانی کالا و خدمات، مسکن، اشتغال، رفاه، نابرابری و فقر و  کرامت اجتماعی ایرانی را برطرف میکند؟ سیاست عرصه این سانتی مانتالیسم بازی ها نیست.  شما به جای همدردی با مردم، باید فکری به حال بهبود حکمرانی در دولت و متحد سیاسی خود می کردید، اگر راهی و تدبیری برای کاهش درد و رنج مردم دارید باید از طریق دولتی که درباره کارنامه او مسئول هستید، از مسایل مردم کارگشایی می کردید. یا لااقل با صراحت و شفافیت مسئولیت اجتماعی و مدنی این دولت را می پذیرفتید و پای دیگران را در موضوعی که مسیولیتش با شماست، باز نمی کردید و دیگران را شریک جرم خود نمی کردید! 

شما مثل این پیامتان  نشان داده اید از جمله سیاستمدارانی هستید که  وجاهت اجتماعی خود را بر مصالح عمومی مقدم می دارید و جایی که پای این وجاهت در میان باشد، از چیزهای مهمی در میگذرید. در سال 88  نیز با علم به عدم تقلب و خطا بودن مسیر موسوی، حاضر نشدید برای حفظ این وجاهت اجتماعی از آتش خشم طرفداران موسوی، واقعیت را علنی بیان کنید و مانع ان همه خسارت های خرد و کلان گردید.

سیاستمدار اخلاقی، سیاستمدار مسئولیت پذیر است و مسئولیت تصمیمات خود را می پذیرد و  منافع و مصالح عمومی را فدای وجاهت اجتماعی خود نمیکند. پس اخلاقی باشید و  مسئولیت پذیر!/998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
احسنت
0
1