۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۷۷۲۶۹

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
روایت زینب سلیمانی از کتاب عصرهای کریسکان، گزارش شهربانی از مراسم سیاسی مسجد اعظم قم در نیمه شعبان سال 1344، واکنش محمدرضا پهلوی به بی‌عرضگی نیروی دریایی شاهنشاهی بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روایت زینب سلیمانی از کتاب عصرهای کریسکان، گزارش شهربانی از مراسم سیاسی مسجد اعظم قم در نیمه شعبان سال 1344، واکنش محمدرضا پهلوی به بی‌عرضگی نیروی دریایی شاهنشاهی بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

روایت زینب سلیمانی از کتاب عصرهای کریسکان

صفحه توییتر منتسب به زینب سلیمانی نوشت: کتاب عصرهای کریسکان، پر از درس است برای ما نسل جوانی که از وجود قهرمانان گمنام و کم نظیر کشورمان بی اطلاع مانده ایم. این کتاب را با جان و دل بخوانیم تا درک کنیم  برای آنکه ایران سرافرازمان سرافراز بماند چه سختیها و رنجهایی کشیده شد و قدر این نعمت و گوهر گرانبها را بیشتر بدانیم.

روایت زینب سلیمانی از کتاب عصرهای کریسکان

 

روایت زینب سلیمانی از کتاب عصرهای کریسکان

 

گزارش شهربانی از مراسم سیاسی مسجد اعظم قم در نیمه شعبان سال 1344

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در دوران نهضت اسلامی مناسبت‌های مذهبی همواره محملی برای روشنگری و مبارزه علیه رژیم پهلوی بود. نیمه شعبان یکی از مهم‌ترین این فرصت‌ها بود. چنانکه در سندی، شهربانی قم در خبری با قید "خیلی فوری" مراسم سیاسی مسجد اعظم قم در نیمه شعبان سال 1344 را گزارش می‌کند:

روز گذشته به مناسبت میلاد حضرت حجت عده زیادی زوار از شهرستان‌ها به قم آمده بودند. با جمع زیادی از طلاب جهت اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم تجمع بعد از خاتمه نماز ناگهان عکس قاب شده خمینی را عده‌ای از طلاب بالای منبر برده و به حضار نشان داده شد. سپس چند نفر از طلاب در مدح خمینی اشعاری قرائت نمودند .

بعد سید محمدرضا یاسینی نام به منبر رفته و در اطراف امام زمان مطالب دیگری عنوان نموده و در خاتمه بیانات خود ضمن دادن شعار به سلامتی خمینی مردم را با بیانات تحریک‌آمیز جهت مبارزه دعوت و اشاره نمود که ما واهمه به خود راه نمی‌دهیم کما اینکه خمینی پیروز شد.

فلذا [در] جلسه با مذاکره با ریاست ساواک مصلحت بر این دیده شد برق از کارخانه قطع شود و به همین نحو نیز اقدام [شد.] با توجه به اینکه در حدود پنج هزار نفر طلاب و اشخاص مختلف جمع بودند با این تدابیر ساعت 20 موضوع سخنرانی و تجمع خاتمه یافت. در موقع سخنرانی که نام حضرت حجت برده می‌شود و حاضرین به احترام قیام می‌نمایند مقداری اعلامیه کوچک پلی‌کپی شده پخش گردید.

ضمنا محمدرضا شهرت عربشاهی خادم مسجد که بلندگو را در اختیار طلاب غیر گذارده بود جلب و همچنین رجبعلی لاجورد و رضا رفیقی که در داخل مسجد شعار می‌داده‌اند دستگیر و پرونده به ساواک تحویل و نسبت به تعقیب دو نفر جلب شده و یاسینی تحت پیگرد رونوشت گزارش نهایی و عکس و بیوگرافی متهمین و اعلامیه‌ها پستی تقدیم [می‌گردد.]

ضمنا به موجب اطلاع قرار است عصر امروز نیز در مسجد خان طلاب اجتماع نمایند.

 

واکنش محمدرضا پهلوی به بی‌عرضگی نیروی دریایی شاهنشاهی

 کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: اسدالله علم ذیل خاطرات 16 اردیبهشت 1352 می‌نویسد: «صبح برای مانور دریایی حرکت کردیم. مانور، شاهنشاه را خوشحال نکرد که بسیار هم عصبانی کرد. چند گلوله توپ به هدف‌ها انداخته شد، یکی نخورد. شاهنشاه خیلی عصبانی شدند و به فرمانده نیروی دریایی فحش دادند. عرض کردم موشک‌ها برای تمرین است... فرمودند موشک سرشان بخورد، چرا تیراندازی توپ‌ها این‌قدر بد بود؟ آن‌هم در حال صلح و اعصاب راحت و آن‌هم هدف ثابت...»

 

واکنش محمدرضا پهلوی به بی‌عرضگی نیروی دریایی شاهنشاهی

 

 

توییت مقتدی صدر درباره بودجه عراق

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پی ناکامی دوباره پارلمان عراق در تصویب بودجه ۲۰۲۱ توییتی هشدار آمیز منتشر کرد.

در این توییت آمده است؛

بار دیگر مجلس نمایندگان به علت اختلافات سیاسی، حزبی، فرقه ای و قومی در تصویب بودجه ناموفق بود و سختی ها و مشکلات مردم نادیده گرفته شد.

مقتدی صدر در ادامه به سه نکته نیز اشاره کرده است: توصیه به کنارگذاشتن اختلافات و تصویب بودجه در سریع ترین زمان ممکن، هشدار نسبت به به تاخیر افتادن تصویب بودجه و قدردانی از موضع ائتلاف سائرون (ائتلاف مورد حمایت مقتدی صدر) در جلسات پارلمان درخصوص تصویب بودجه.

از سوی دیگر محمود الزجراوی نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت که انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر برگزار می‌شود و جناح‌های سیاسی و اعضای پارلمان نگرانی‌ای از بابت اینکه دولت این فرایند را به تعویق بیندازد، ندارند.

وی تاکید کرد که کمیساریای عالی انتخابات عراق باید سازوکارهای فنی برگزاری این فرایند را فراهم کند و هیچ توجیهی برای به تعویق افتادن دوباره انتخابات باقی نگذارد.

 

توییت مقتدی صدر درباره بودجه عراق

 

 

از مزدور جمهوری اسلامی تا ایران‌دوست نخبه

 قیس قریشی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی مقیم لندن طی توییتی نوشت: ‏هرکی از کشور و مردم دفاع کنه و ضد تحریم و جنگ باشه مزدور جمهوری اسلامی است!

اما هرکی از سعودی و اسرائیل و آمریکا پول بگیره که علیه کشور کار کنه و تحریم و جنگ علیه ایران و ایرانی را توجیه کند وطن‌پرست ایران دوست و نخبه و روشنفکر و مبارز است!

"درود بر شما" !

از مزدور جمهوری اسلامی تا ایران‌دوست نخبه

 

پایان داستان دنیا چه شکلیه؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

‏پایان داستان دنیا این چنین است که؛

فرزند حسین، با لشگری از شهیدان، برای نجات همه انسان‌ها خواهد آمد.

 سلام بر مهدی...

پایان داستان دنیا چه شکلیه؟

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات