۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۲۹۴
حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم؛

باید نگاه مسؤولان در بحث تولید تغییر کند

باید نگاه مسؤولان در بحث تولید تغییر کند
عضو خبرگان رهبری گفت: بدون تغییر و اصلاح نگاه مسؤولان به داخل و حل مشکلات آن، نمی توان از تولید، حمایت و پشتیبانی کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفت و گویی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سایه حکمت و دقت نظر والای خویش در انتخاب عناوین سال ها، امسال به طور ویژه بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع بر سر راه آن تأکید کردند، ابراز داشت: همچنان یکی از اصلی ترین مشکلات کشور ما ناظر به مباحث پیرامون تولید ملی و حمایت از کالای ساخت داخل است و تا این نگرانی و دغدغه رفع نشود، نمی توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که مشکل اقتصادی کشور ما، ریشه در درون دارد و لذا به منظور رفع آن می بایست عزم و اراده جدی در سطح ملی و به ویژه در بین مسئولان به وجود آید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: در وضعیت کنونی متأسفانه، مراکز تولیدی و کارخانجات آن گونه که باید و شاید نقش آفرین نیستند و از همه ظرفیت خود بهره نمی برند که بخشی از این مشکل برمی گردد به این که حمایت لازم از واحدها و کارگاه ها و کارخانه های تولیدی صورت نمی گیرد و از سوی دیگر نیز موانعی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که جلوی فعالیت مؤثر و مفید آن ها را می گیرد.

 وی با بیان این که چنانچه پشتیبانی های لازم از تولیدکنندگان به عمل آید و نیز تسهیلات مناسبی در اختیار آن ها قرار گیرد، شاهد رونق و تحول بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود، ابراز داشت: متاسفانه گاهی اوقات این تسهیلات و حمایت ها به جای این که به سمت تولیدکنندگان واقعی سوق یابد، در روابط حزبی و قومی و قبیله ای مصرف می شود که این واقعاً دردآور است.

عضو خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: بدون تردید، یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید، واردات بی رویه و نیز معضل کالای قاچاق، همچنین اخذ مالیات های بعضاً غیرمنصفانه از تولیدکنندگان واقعی است و حال آن که این مالیات ها باید از دلال ها و واسطه ها گرفته شود.

وی افزود: از دیگر موانع در این باره باید به عدم امکان صادرات کالاها و فقدان یک بازار مناسب برای توزیع کالای ساخت داخل اشاره کرد که اگر این موانع مرتفع گردد، شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات