۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۷۷۴۲۷
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

طراحی سه استراتژی برای اربعین ۱۴۰۰

طراحی سه استراتژی برای اربعین ۱۴۰۰
حجت الاسلام احمدی گفت: در صورت حضور یا عدم حضور زائران ایرانی توجه به فضای مجازی یکی از محورهای برنامه‌های فرهنگی اربعین سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین از طراحی سه برنامه برای اربعین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود سه احتمال برای اربعین سال جاری پیش‌بینی و بر همین اساس هم سه برنامه طراحی شده است.

وی تشریح کرد: قدر مسلم همانند سال گذشته مراسم اربعین در عراق برگزار می‌شود و زائران عراقی در این مراسم حضور خواهند  داشت اما مسئله، حضور یا عدم حضور زائران ایرانی در این مراسم است. طرح اول ما این است که کرونا کنترل و امکان حضور زائران ایرانی همانند سال ۹۸ و قبل از آن فراهم شود. طرح دوم برای شرایطی طراحی شده که زائران ایرانی امکان حضور در اربعین را نداشته باشند و طرح سوم در صورتی است که امکان حضور محدود زائران ایرانی در اربعین فراهم شود.

احمدی ابراز کرد: به طور کلی توجه و تمرکز بر فضای مجازی از برنامه‌های محوری ماست اما در صورتی که امکان حضور زائران ایرانی در اربعین فراهم نشود، این تمرکز بیشتر خواهدشد و بیشتر برنامه‌‌ها از جمله همایش‌ها و نشست‌‌ها را در فضای مجازی برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت حضور محدود زائران ایرانی در اربعین آیا مشکلات سال گذشته رفع خواهدشد، گفت: سال ۹۹ اجازه حضور محدود زائران ایرانی در اربعین داده شد اما این مسئله دیر اعلام و زیرساخت‌های لازم برای حضور زائران ایرانی نیز فراهم نشد. دولت عراق مرزهای زمینی را برای تردد زائران باز نکرد و سفر هوایی به عراق نیز بسیار هزینه‌بر بود. ما تلاش داشتیم حضور بیش از ۱۰ میلیون نفری زائران عراقی حداقل از سوی اصحاب رسانه ایران پوشش داده شود اما امکان حضور تعداد کمی از خبرنگاران فراهم شد.

وی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح حضور محدود زائران ایرانی در اربعین سال جاری، مشکلات سال قبل مرتفع و شرایط برای این حضور فراهم خواهدشد.

احمدی در پایان گفت: برگزاری گسترده جشنواره عبرات، همایش‌های بین‌المللی، مسابقات تولید محتوا در فضای مجازی و ... با محور احترام به حاکمیت دولت عراق و مردمی باقی ماندن پیاده روی اربعین از دیگر برنامه‌‌های سال جاری کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دل آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
اگه به دولت باشه که تعطیل می کنه مثل نیمه شعبان، البته پارک و بوستان ها همیشه باز و تعطیلی نداره
0
0