۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۷۷۴۴۰

نقش حوزه علمیه در راستای تحقق شعار سال

نقش حوزه علمیه در راستای تحقق شعار سال
حجت الاسلام لاکانی گفت:حوزه علمیه در راستای تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ قدم‌های خوبی برداشته و در راستای کارآفرینی روحانیون و خانواده‌های آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد لاکانی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر با توجه به اهمیت موضوع شعارهای سال را با محوریت تولید نامگذاری کرده‌اند، امسال هم با نامگذاری «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جایگاه تولید در کشور تأکید داشته‌اند.

وی افزود: هدف از این نامگذاری این است که باید نگاه‌ ما به داخل کشور و ظرفیت و سرمایه‌های موجود باشد زیرا اگر بخواهیم شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را جدی بگیریم، خودکفایی محقق می‌شود.

حجت الاسلام لاکانی بیان کرد: اگر از دستگاه‌ها و تولیدکنندگان حمایت نشود، موانعی که در مسیر تولید قرار دارد، برطرف نمی‌شود و در این صورت آنگونه که باید تولید رونق نمی‌یابد، لذا باید تولید را جدی بگیریم تا فردی که وارد عرصه تولید می‌شود، احساس حمایت و پشتیبانی کند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به مزایای حمایت از تولید تصریح کرد: با رونق تولید داخل، از محصولات تولیدی خارجی مستغنی می‌شویم، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، اشتغالزایی رونق می‌یابد، جامعه از توجهات به بخش تولید دلگرم می‌شود؛ تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای حضور در عرصه تولید تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تحقق شعار سال، بیان کرد: حوزه علمیه هم در راستای تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ قدم‌های خوبی برداشته و در راستای توانمندسازی و کارآفرینی روحانیون و خانواده‌های آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند؛ علاوه‌ بر این حوزه‌ علمیه هم می‌تواند با تریبون‌های نماز جمعه در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از تولیدکنندگان حمایت کند تا شعار سال‌جاری به شکل کامل نمود پیدا کند.

ارسال نظرات